Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Krångel med USB/Ipod. Hjälp!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett problem...
Jag laddar min Ipod via datorn, det funkar hur fint som hellst. Den laddar på utan problem.
Men min dator känner ändå inte av att den är i kopplad. Alla som har Windows XP vet att det brukar spelas upp ett litet ljud varje gång man ansluter något i USB-porten.
Detta ljud spelas inte upp när jag ansluter min IpodMini och dator har ingen kontakt med Ipoden förutom att den laddar.
Alltså min dator känner av Ipoden men ändå inte.(?)
Jag bör också tillägga att allt fungerade fint förut.

Är det fel på Ipoden eller min dator?

Jag är väldigt tacksam för all hjälp jag kan få!

Jag hoppas att jag inte tar upp ett ämne som redan varit uppe i forumet.

Visas den i iTunes då?
Om den inte är inställd som hårddisk i iTunes kmr den inte att synas i den här datorn som en extern hårddisk.

Om det inte fungerar i iTunes heller kan du ju pröva installera om drivruriner etc från CD skivan som följde med.

Ursprungligen av iAnton:

Visas den i iTunes då?
Om den inte är inställd som hårddisk i iTunes kmr den inte att synas i den här datorn som en extern hårddisk.

Om det inte fungerar i iTunes heller kan du ju pröva installera om drivruriner etc från CD skivan som följde med.

Tack
Den visar inte iTunes.
1 Hur får jag den att bli inställd som en hårddisk i iTunes?
2 Hur fixar jag det med drivrutinerna?

Ursäkta min okunnighet innom ämnet.

Jag måste också tillägga att USB-porten fungerar bra annars.

Xtrem> Jag testade det. Ingenting hände... Tack ändå

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-29 09:24

Testa att köra en reset på iPoden när den inte är ikopplad

I iTunes trycker du bara på Redigera (i menyn) > Inställningar > Fliken iPod > Fliken Allmänt och sedan kryssar du i Använd som hårddisk.
Drivrutinerna finns på cdskivan du fick med din ipod. Det finns ett installationsprogram där nånstans på CDn

Hoppas det hjälper

EDIT: Jag såg inte att den inte syntes i iTunes, då borde du nog installera om från cdskivan. Det är autorun på den men om det inte funkar så är det iPodSetup.exe du ska köra för att installera. Fråga: Hur fick du över låtar om inte ipoden syns i itunes?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-29 16:09

Senaste mjukvaran i ipoden? Senaste itunes?

Nu har jag testat lite: installerat om både iTunes och alla iPod filer. Ingenting verkar fungera.

Jag måste klagör att datorn känner inte av ipoden på något sätt förutom att den laddar.
Att gå in via iTunes är meningslöst och få in den senaste mjukvaran i iPoden är också omöjligt.

1. Kan det vara fel på USB-sladden? Den kan ju ladda, såå...?
2. Kan det vara fel på samtliga USB-portar på min dator? Dom kan ju ta emot andra USB-anslutningar.

iAnton: "Fråga: Hur fick du över låtar om inte ipoden syns i itunes?" Det fungerade fin fint första veckan jag hade den. Sen från en dag till en annan så slutat den fungera.

Xtrem: Resetar man iPodmini på samma sätt som vanliga iPod?
Bra länk till hur man resetar osv?
Testade att trycka ner "MENU" och "Play/Pause" samtidigt, hände ingenting=/

  • Oregistrerad
  • 2005-04-29 21:39

Jag har fått samma problem som du beskriver. Min MiniIpod är rätt ny.

Märkte att jag satte laptopen i "sleep mode" innan och sen dess hittar inte iTunes poden. När jag skulle ejecta ipoden fanns den inte med i iTunes och jag tog bara ur den ur USP kabeln....

Hade ett liknande problem i början men då hade jag avaktiverat ipoden på något sätt men kan inte få det att funka nu.

Ursprungligen av .Lillebror:

Nu har jag testat lite: installerat om både iTunes och alla iPod filer. Ingenting verkar fungera.

Jag måste klagör att datorn känner inte av ipoden på något sätt förutom att den laddar.
Att gå in via iTunes är meningslöst och få in den senaste mjukvaran i iPoden är också omöjligt.

1. Kan det vara fel på USB-sladden? Den kan ju ladda, såå...?
2. Kan det vara fel på samtliga USB-portar på min dator? Dom kan ju ta emot andra USB-anslutningar.

iAnton: "Fråga: Hur fick du över låtar om inte ipoden syns i itunes?" Det fungerade fin fint första veckan jag hade den. Sen från en dag till en annan så slutat den fungera.

Xtrem: Resetar man iPodmini på samma sätt som vanliga iPod?
Bra länk till hur man resetar osv?
Testade att trycka ner "MENU" och "Play/Pause" samtidigt, hände ingenting=/

1
Bevaka tråden