Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alternativ till iTunes

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-05-03 16:03

Jag har idag fått min iPod mini 6 GB och det är jag väldigt glad över. Men den medföljande programvaran till den lilla skönheten, iTunes, är jag dock inte alls särskilt begeistrad över. Programmet känns ogenomtänkt helt enkelt. Har till exempel försökt att skapa undermappar i det så kallade biblioteket, något som jag ännu inte har lyckats med. En annan nöt som jag försökt knäcka är hur man för över låtar direkt från utforskaren till iPoden. Någonting så simpelt borde väl ändå gå att göra.

Därför är min fråga till er här på forumet, finns det något vettigt alternativ till iTunes? Företrädelsevis med ett mer utforskaraktigt gränsnitt utan överpedagogiska påfynd som "partyblandningar" och "90-talsmusik". Kalla mig tråkig men jag vill ha program som är så funktionella som möjligt. Och iTunes uppfyller inte det kriteriet.

Ursprungligen av funk:

Jag har idag fått min iPod mini 6 GB och det är jag väldigt glad över. Men den medföljande programvaran till den lilla skönheten, iTunes, är jag dock inte alls särskilt begeistrad över. Programmet känns ogenomtänkt helt enkelt. Har till exempel försökt att skapa undermappar i det så kallade biblioteket, något som jag ännu inte har lyckats med. En annan nöt som jag försökt knäcka är hur man för över låtar direkt från utforskaren till iPoden. Någonting så simpelt borde väl ändå gå att göra.

Därför är min fråga till er här på forumet, finns det något vettigt alternativ till iTunes? Företrädelsevis med ett mer utforskaraktigt gränsnitt utan överpedagogiska påfynd som "partyblandningar" och "90-talsmusik". Kalla mig tråkig men jag vill ha program som är så funktionella som möjligt. Och iTunes uppfyller inte det kriteriet.

Jag tror att detta varit uppe i en annan tråd.. nämdes att det inte finns som traditionella mp3spelare som dyker upp som "flyttbar disk" på "den här datorn"
ipoden fungerar på annat sätt. finns olika program man kan använda istället för itunes.. själv använder jag Ephod som jag blev tipsad om.. fungerar ypperligt bra!
sen går det att använda winamp om man laddar ner en plugin..
finns en del andra också men som jag inte minns namnen på.

Jag kan hålla med om att jag också tycker att iTunes är väldigt konstigt och svårt.
Alla har ju delade åsikter om det programmet.. vissa tycker det är bra o enkelt medans andra tycker det är dåligt. Jag hör till de sistnämda. Därför att programmet kan inte göra de saker som jag vill göra.. därför är Ephod väldigt tillfredställande

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-05-03 20:07

Anapod är vad du söker.

  • Medlem
  • 2005-05-03 22:20

Har kört Anapod sen jag skaffade min kära iPod i augusti. Har fungerat mycket bra!

  • Medlem
  • 2005-05-04 00:46

Har nu köpt Anapod och jag är minst sagt väldigt nöjd! Totala motsatsen till iTunes krånglerier. Tack Spyder för rekommendationen!

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-05-04 08:19
Ursprungligen av funk:

Har nu köpt Anapod och jag är minst sagt väldigt nöjd! Totala motsatsen till iTunes krånglerier. Tack Spyder för rekommendationen!

Kul att du blev nöjd! Det kommer ett test av Anapod inom kort här på forumet, och även om jag inte använder det lika mycket nu som tidigare så kan jag varmt rekommendera det till alla som vill ha nåt som är lite mer integrerat i Windows.

Var och hur fixar man Anapod? Kostar det pengar eller är det freware?

Ursprungligen av Chrille:

Var och hur fixar man Anapod? Kostar det pengar eller är det freware?

Klicka i Spyders första inlägg...

  • Medlem
  • 2005-11-01 20:53

Är jag den enda som är riktigt förtjust i Itunes? Tycker det är riktigt smidigt program, lätt att fixa med ljud, film, tanka hem podcasts, lätt fixa in albumbilder för att ha på ipoden, smidigt att köpa musik o s v. Jag har inte använt itunes mer än ngra dagar, men har redan börjat älska det

Ursprungligen av cwolf:

Är jag den enda som är riktigt förtjust i Itunes? Tycker det är riktigt smidigt program, lätt att fixa med ljud, film, tanka hem podcasts, lätt fixa in albumbilder för att ha på ipoden, smidigt att köpa musik o s v. Jag har inte använt itunes mer än ngra dagar, men har redan börjat älska det

Jo, du är inte ensam. Jag förstår inte behoven av nåt annat än Itunes...faktiskt...

1
Bevaka tråden