Ska rekommendera bredband åt en kompis familj som inte är så insatta i bredband. Det ska vara så billigt som möjligt, det är viktigt
Väljer mellan att rekommendera BoStream iStream 0.5 Mbit eller Telia ADSL 0.5 Mbit. Bara det att jag vet inte vilken jag ska rekommendera.
Telia ADSL och BoStream iStream
Vilket ska jag rekommendera och varför?De måste köpa ett modem iaf, de har inte det sen tidigare (snälla inte något USB modem, sett ett från Telia som inte funkade. Blev avskräckt av det). Kan man köpa modem från någon annan än BoStream resp. Telia?
Själv planerar jag att byta till BoStream nu när de finns på Gotland, inte för att det inte fungerat som det ska, utan för att BoStream verkar vara snabba på att få upp hastigheter till skillnad från Telia. Och deras pris är bättre, höjer Telia min avgift från 275 kr till över 300 kr efter nyår byter jag dirket till BoStream.
Tacksam för svar, måste ha bra argument för att de ska köpa det, de är nänligen inte alls mycket för såna här saker sen deras hus gått upp i taxeringsvärde