Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorn hittar inte iPoden.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-05-11 14:00

Hejsan.

Jag har ett problem som åtekommer då och då.
Jag pluggar i iPodden i datorn med USB:n men ingenting händer, inget alls.
Varken datorn eller iPoden ger någon som helst respons och iPoden laddas inte.
Detta har hänt förut och rätt som det är brukar det börja funka igen, men det kan ta en dag om man har otur.

Kan det bli så här om iPoden är helt urladdad? Den har nämligen ingen laddning alls nu.
Eller finns det något annat som skulle kunna vara orsaken. Jag har provat att koppla den till olika datorer, men har inte provat firewire än då datorn med sådana portar är där hemma.

Tacksam för alla svar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-11 14:06

Blir ipoden helt urladdad tar det ett tag innan den reagerar överhuvudtaget när man börjar ladda den.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-05-11 14:32
Ursprungligen av xtrem:

Blir ipoden helt urladdad tar det ett tag innan den reagerar överhuvudtaget när man börjar ladda den.

Det löste sig faktiskt nu, några timmar efter att jag har pluggat ur och pluggat i den ett antal gånger. Den blinkade till och vaknade till liv!

  • Oregistrerad
  • 2005-10-16 01:50

Min Ipod var fullständigt urladdad då jag kopplade in den m.h.a. firewirekontakten. Nu svarar den inte alls på någonting, datorn hittar den inte och den laddar inte! Jag är säker på att Firewiresladden lirar eftersom lampan på dockningsstationen lyser. Har för övrigt haft den ikopplad i ett och ett halvt dygn och kopplat i och ur med jämna mellanrum utan effekt.... HJÄÄÄLP!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-16 10:29

gör en reset

  • Medlem
  • 2005-10-16 13:41

hur restartar jag min ipod mini?

Läs instruktionsboken det går mycket snabbare än att fråga här

Mvh Olof

  • Medlem
  • 2005-10-16 14:28

Har tappat boken?

Får låta det ta tid :[

  • Medlem
  • 2005-10-16 17:44
Ursprungligen av A2X:

Har tappat boken?

Får låta det ta tid :[

håll koll på dina grejer.
men skriver det ändå håll inne menu + select*
*mittenknappen. tills äpplet syns
ibland han man behöva dra hold knappen fram och tillbaka innan. alltså: hold on-off, menu+select tills äpplet syns.

nästa gång ta och sök runt lite innan du skriver ett inlägg, jag är bergis på att det står i flera trådar om hur man resettar ipoden

1
Bevaka tråden