Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Formaterade - Är den trasig nu?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-12 14:45

Tjena.

Jag gjorde en VÄÄÄÄÄLDIGT dum grej. Jag formaterade om min iPod till PC format och installerade Linux (fråga mig inte varför). Formaterade sedan om den till min Mac och använde den ett tag. För några dar sedan ville den inte mer (efter installation av Tiger) och sa att den inte kunde läsa disken. Jag fick två alternativ: Formatera eller Avbryt.

Jag tröck på formatera, dum som jag är.

Nu till det skumma. Den står i sin docka och blinkar RÖR MIG INTE samt att det står "Disk Mode". är jag lyfter den och sätter tillbaka den skickar iTunes över alla låtar som vanligt. När jag sedan försöker öppna den finns inget där och den kan inte läsa den igen. Formatet enligt skivverktyg är enligt bilderna.

Är denna lilla fina grej brännd eller finns det nåt jag kan göra, vore tacksam om en iPod haxx0r fixa detta

/Alex

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-05-12 16:09

Har du använt Uppdateraren eller bara gjort en vanlig formatering? Det är Uppdateraren du ska använda, så starta den och testa en återställning därifrån.

• Medlem
  • International user
  • 2005-05-12 18:44

Jag provade att göra en återställning från uppdateraren, man kör från en skivarkivbild i skivverktyg om jag inte har helt fel? Det vart error o grejer och den vägrade att göra det.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-12 22:21

gör en reset på ipoden och försök igen.

• Medlem
  • International user
  • 2005-05-12 22:26

Jag vet inte hur man gör?

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-05-12 23:24

Kolla i FAQ:n här på forumet. Finns under "iPod och iPod photo" t.ex.

• Medlem
  • International user
  • 2005-05-13 16:36

Skulle bara säga att jag har fixat det nu. Jag körde iPod skivan som följde med vid köp. Den skivan togs inte av Tiger som jag har på min dator, därmed trodde jag att det var kört för alltid. Stoppade bara i den i en dator med Panther och den gjorde en smidig restore. Så bra det kan gå

1
Bevaka tråden