Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Explorer 5.2.1 släppt

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har en uppdatering till 5.2.1 släppts för explorer. En del nyheter, men en del sidor blir fortfarande svart. Varför vet jag inte.

Verkar trögt just nu kommer inte ens till sidan. :rolleyes:

Sådärja det tog ett tag. Mujje trafik tror jag.

Den verkar gå avsevärt mycket snabbare eller så är det jag som fått olja på linan.

[ 06 Juli 2002, 19:23: Meddelandet ändrat av: Johan Way ]

klart bättre fart på den nu ja!! Härligt!

Vad är det som är nytt?

Stod ingenting om det på VersionTracker. Antagligen bara några bugfixar som fixades (eller säkerhetshål som täpptes igen).

"This latest version — version 5.2.1 — provides all the latest security and performance enhancements for Internet Explorer 5 for Mac OS X. It also provides support for the new Quartz™ text smoothing feature provided in Mac OS X version 10.1.5 and later, so text on your screen is easier to read".

Fråm mactopias sida

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Carl.Fredrik:
"This latest version — version 5.2.1 — provides all the latest security and performance enhancements for Internet Explorer 5 for Mac OS X. It also provides support for the new Quartz™ text smoothing feature provided in Mac OS X version 10.1.5 and later, so text on your screen is easier to read".

Fråm mactopias sida

Jag tycker dock att text smoothingen inte gör det lättare att läsa utan började först undra om mina ögon plötsligt slutade att fungera.

Citat:

quote:[b]Jag tycker dock att text smoothingen inte gör det lättare att läsa utan började först undra om mina ögon plötsligt slutade att fungera.

[/b]

Pjuuuh!
Jag var rädd för att det MINA ögon det var fel på...
Texten bli ju för bövelen suddig nu!

• Oregistrerad
  • 2002-07-08 00:46

Måste säga det att nu känns det ordentligt rappt och precist! Hoppas det inte är "just-uppgraderat-inbillnings-sjukan" som spökar. In med med Explorer igen och ut med Mozilla (så länge iaf)...

[ 08 Juli 2002, 00:47: Meddelandet ändrat av: Jen$ ]

Men när skall man kunna surfa IE på 99mac.com (sidorna blir svarta iblan)?

Har provat tömma caschen och P-RAMEN men det blir fortfarande svart ibland.

hmmmm....skumt

Classic versionen har oxå uppdaterats......

[ 08 Juli 2002, 03:58: Meddelandet ändrat av: Johan Way ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Johan Way:

Classic versionen har oxå uppdaterats......

Tryck Äpple + A så ser du allt igen...
Bökigt och dumt men det fungerar.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Johan Way:
Har provat tömma caschen och P-RAMEN men det blir fortfarande svart ibland.
hmmmm....skumt
.

Detta inträffar även på andra sidor än 99mac har jag märkt. I samtliga fall består sidorna av nästlade tables med olika bakgrundsfärger.
Inte mycket mer att göra än att köra kommando-A (markera allt), som Micke W tipsade om ovan, och hoppas att de fixar det i nästa uppdatering av IE (varför det inte redan är fixat kan man ju undra??)

[ 08 Juli 2002, 16:31: Meddelandet ändrat av: Petter Mårtensson ]

1
Bevaka tråden