Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad gör apple fel?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

nu har jag beställt reparation på min, för andra gången. Mitt klickhjul slutade fungera. Testade soft reset, och total återställning. Inget hjälpte.

Vad gör apple fel?
Det är en fantastisk musikspelare, varför blir det då fel hela tiden. Min bror tänkte beställa en ipod mini, men har avböjt nu när jag beställt reparation för andra gången.

//Nicke

Ursprungligen av tajroo:

nu har jag beställt reparation på min, för andra gången. Mitt klickhjul slutade fungera. Testade soft reset, och total återställning. Inget hjälpte.

Vad gör apple fel?
Det är en fantastisk musikspelare, varför blir det då fel hela tiden. Min bror tänkte beställa en ipod mini, men har avböjt nu när jag beställt reparation för andra gången.

//Nicke

Visst är det tragiskt när sånt här händer. Det är bara att skicka tillbaks den igen. Det kan vara så att du har fått ett dåligt exemplar, försök begära en ny ipod.

Det är lite dumt att säga åt någon att inte köpa en produkt bara för att man själv har fått ett dåligt exemplar. Jag har ju ägt en mini som fungerade jätte bra, min photo 30gb som jag har nu fungerar också fel fritt. Bara för att du har fått problem med in ipod så betyder det inte att apple gör något fel.

jag sa inte att jag har sagt till min brorsa "köp inte en mini" och det gjorde jag inte heller....men nåt fel måste dom ha gjort ju, det är ju fel på dom. Räkna inlägg från folk med problem så kommer vi nog närmare sanningen.

Ursprungligen av tajroo:

jag sa inte att jag har sagt till min brorsa "köp inte en mini" och det gjorde jag inte heller....men nåt fel måste dom ha gjort ju, det är ju fel på dom. Räkna inlägg från folk med problem så kommer vi nog närmare sanningen.

Visst finns det människor som har haft problem med sina ipod. Hallå eller, det har ju sålts fler än 80 miljoner ipods så det inte helt oväntat att några exemplar inte fungerar som dom ska. Andra tillverkare tar också emot felaktiga produkter. Det apple gör rätt är dom tar emot och reparerar felaktiga produkter utan en massa strul jämnfört med andra tillverkare.
Skicka bara tillbaks din ipod för reparation så kommer det hela att ordna sig.

• Medlem
  • 2005-05-16 01:23

Men asså.. Man ska väll egentligen kunna kräva att en produkt som man betalar för ska fungera och gör den inte det ska man fan ha ersättning.. Jag menar, man kan ju inte säga att apple är hjältar för att dom ersätter sina trasiga produkter

Jag kan tillägga att min ipod photo funkar kung, precis som min förra 3G:) och att dom flesta inlägg här på forumet handlar om lätta fel som man klarar av att fixa själv genom att rebota eller ställa in nått (men det vet inte dom som frågar!)

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-05-16 01:28
Ursprungligen av Libra:

Jag menar, man kan ju inte säga att apple är hjältar för att dom ersätter sina trasiga produkter

EXAKT
folk skriver här och är i lyckotårar för att de är så nöjda över hur snabbt apple ersatte deras 7 defekta mp3spelare som de betalt 5000:- för.
det är kort och gott inte bra service att ersätta saker som skulle varit fungerande från början. det är bra service att ha hårt kontrollerad utrustning som helst till 100% är i toppskick.

själv har jag inte haft några problem med min iPod som jag haft sen oktober. var bara tvungen att ventilera lite pga medhåll.

jag är inne på min 3:e pod. Och ni påstår att jag har fått ett "söndagsexempel". Jag åkte till schweiz, han sitta på tåget en halvtimme innan skiten hängde sig. Startade om och all musik borta. Japp det är ju kul när man ska vara borta 1,5 vecka.

Ursprungligen av tajroo:

jag är inne på min 3:e pod. Och ni påstår att jag har fått ett "söndagsexempel". Jag åkte till schweiz, han sitta på tåget en halvtimme innan skiten hängde sig. Startade om och all musik borta. Japp det är ju kul när man ska vara borta 1,5 vecka.

Shit happens - min ipod är inne på reparation för tredje gången sedan jag köpte den i december....

1
Bevaka tråden