Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importera -till annan mapp än iTunes?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle vilja använda iTunes för att konvertera CD till mp3, har tidigare använt Audiograbber, men tycker iTunes verkar snabbare och smidigare.

Men: eftersom jag även använder Winamp och en annan mp3-spelare så vill jag ha mina musikfiler i en annan mapp än iTunes-mappen, och att iTunes bara speglar dem som jag vill ha på min iPod. Kan man importera med iTunes men välja att filerna ska placeras i en annan mapp? Eller finns det någon annan smart lösning?

• Medlem
  • International user
  • 2005-05-16 12:29
Ursprungligen av Klasse:

Jag skulle vilja använda iTunes för att konvertera CD till mp3, har tidigare använt Audiograbber, men tycker iTunes verkar snabbare och smidigare.

Men: eftersom jag även använder Winamp och en annan mp3-spelare så vill jag ha mina musikfiler i en annan mapp än iTunes-mappen, och att iTunes bara speglar dem som jag vill ha på min iPod. Kan man importera med iTunes men välja att filerna ska placeras i en annan mapp? Eller finns det någon annan smart lösning?

Man kan ju välja under fliken "Avancerat" i inställningarna om man vill att tillagda spår ska kopieras till iTunesmappen. Vet inte om det påverkar vart de låtar du rippar hamnar, troligtvis hamnar de i iTunesmappen ändå.

Den enda "workaround" som jag kommer på sähär på rak arm är att du får importera, och sen ta bort låtarna från iTunesbiblioteket (men inte slänga själva filerna), och sen flytta dom manuellt dit du vill ha dom.

Eller varför inte dumpa Winamp, för det suger ju i alla fall, och använd iTunes till allt? Då slipper du en massa krångel.

1
Bevaka tråden