Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia spärrar mejlservrar för att stoppa spam

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

CS skriver idag om att Telia börjat införa spärrar mot att deras abonnenter kör egna mejlservar:

Vid lunchtid idag börjar Telia införa ett tekniskt skydd som förhindrar att företagets bredbandsabonnenter kör egna e-postservrar och stoppar därmed spamspridning den vägen.

Läs hela artikeln här:

Telia stoppar spridningen av spam

Jag tror det är bra egentligen. Många användare sätter upp mejlservrar som de inte konfigurerat rätt och därmed lämnas öppna för missbruk av spammare.

  • Oregistrerad
  • 2002-10-29 14:16

Vad jag förstått på AOL så var det inte servrar som Telia kunderna hade som var problemet. Det var så att telias mailservrar låg öppna ett par dagar. Vet själv en Bostreamanvändare som använde Telias SMTP server.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-29 14:25

Var det därför som telia-mailen låg nere kanske?
Ringde telia för att kolla hur lång tid det skulle ta att ordna problemet.
-Nej, vi har inget fel här.
-Jo, kommer inte åt er server. Allt annat fungerar.
-Men om du går in i Outlook...
-Använder inte Outlook, använder Entourage. Jag har mac.
-Hmm...jag kan ingenting om macintosh datorer. Om du kanske skulle prova på att radera och skapa ett nytt konto. Det brukar vi rekommendera när det är problem i Outlook.
-Skämtar du? Allt på min dator fungerar! Det är i er ända som det inte fungerar. Plus att om jag gör som du säger så försvinner ju alla mina mail.
-Jag ser inget fel här. Vi har inga problem...
-Ok, vi kommer ingenstans här märker jag. Klick!

5 minuter senare fungerade min mail. Antingen så var det spam grejjen eller så körde de klassikern att de ordnar problemet så fort vi lagt på. Trött man blir.

1
Bevaka tråden