Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Knaster och SPRAK!!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja!
Har haft min mini i 14månader nu, och jag tycker den har fungerar riktigt bra med iTRIP och iTUNES och mina KOSS SportaPro...jag har aldrig upplevt det minsat problem förens nu...och dte är fruktansvärt irriterande så jag tänkte kolla om det är fler som har samma bekynmer.

Det sprakar/knastrar något så fruktansvärt i hörlurarna/ i radion (via itrip) när man rör scrollhjulet...det verkar försvinna efter ett tag och ibland är det inte alls men oftast upplever man detta SPRAK/KNASTER oavsett om man "låst" den eller inte.

Någon?

Omdet är så att jag måste byta ut7köpa ny så funderar jag på 6GiG'en...ser den exakt lika dan ut som 4GIG'en...så att iTRIP'en passar samt bilhållaren?

Vad har ni för programm för att rippa CD-skivor? Visst man kan lägga in CD's via iTUNES men jag lyckas inte få "ut" dom som mp3'or men jag kanske gör fel...

hare bra
anders

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-18 08:57

Tror inte det är fel på iPoden utan snarare iTripen. Om det går så testa iTripen i en kompis iPod.

Ang rippa cd så är det du som gör fel eftersom det funkar för alla andra. Sök lite i "mjukvara" forumet.

Kanske ett förtydligande...
Det "Sprakar" och "Knastrar" oavsett om man använder Hörlurar eller iTRP eller kopplar till stereo vina kabel...

Frågan om iTRIP var om den passar till 6-gigaren.

Nåja jag får väll leta lite ang ripa CD's...men äre någon som känner till något bättre än iTunes för å rippa? Så shoot!!!

  • Medlem
  • 2005-05-19 22:44
Ursprungligen av d(r)iver:

Kanske ett förtydligande...
Det "Sprakar" och "Knastrar" oavsett om man använder Hörlurar eller iTRP eller kopplar till stereo vina kabel...

Frågan om iTRIP var om den passar till 6-gigaren.

Nåja jag får väll leta lite ang ripa CD's...men äre någon som känner till något bättre än iTunes för å rippa? Så shoot!!!

har en kompis med Itrip som jag har testat på min 6Gig's mini och det har funkat utmärkt, och den har samma storlek som 4Gig's
knastret vet jag inte vad det kan bero på

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-20 07:25

det är klarrt itrip funkar på iPod mini 6G.

ang rippa cd så tycker jag iTunesa är enklast. testa att söka lite i mjukvaruforumet om du vill hitta ett annat.

kommer knastret på alla låtar eller bara vissa? testat att reseta ipoden?

1
Bevaka tråden