Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ipod svarar inte när usb:n e inne

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-05-20 00:41

Jag kopplade in min usb sladd till ipoden och datan men ipoden vägrar komma upp i iTunes och det står inte "Ta ej ut sladden" lr vad det nu brukar stå på ipoden när den updaterar =( nån som kan hjälpa mig? kan det va för jag itne har senaste itunes???

Ursprungligen av Ip0d:

Jag kopplade in min usb sladd till ipoden och datan men ipoden vägrar komma upp i iTunes och det står inte "Ta ej ut sladden" lr vad det nu brukar stå på ipoden när den updaterar =( nån som kan hjälpa mig? kan det va för jag itne har senaste itunes???

Försök med att tanka ned senaste versionen av iTunes och se om det fungerar. Har synkningen mellan iTunes och iPoden fungerad som det ska innan?
Kan vara att du inte har ngn USB 2.0 utgång på datorn. Kolla upp det!

  • Medlem
  • 2005-05-20 01:11

Det har funkat prima förut , har haft den rätt länge , jag har inte usb 2 på datan men usb 1 och det funkar bra det med . allt e hel skummt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-20 07:21

det är rättt du behöver int USB2.

testa att göra en reset på ipoden

  • Medlem
  • 2005-05-25 09:13

Funkar inte

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-25 11:45

det funkar inte att göra en reset eller hjälpte det inte?

EphPod är lösningen

Hade exakt samma problem som du.! Då testade jag trejde parts program.. EphPod hittade min ipod direkt ! Prova det. http://www.ephpod.com

  • Medlem
  • 2005-05-25 13:38
Ursprungligen av xtrem:

det funkar inte att göra en reset eller hjälpte det inte?

Det hjälpte inte =/

  • Medlem
  • 2005-05-25 13:40

Men Pär, det har ju funkat fint förut , datorn borde väll leverera lika mycket ström som förut eller hur? ephod hmm

  • Medlem
  • 2005-05-25 13:41

Jag har inte fattat det där med "monterat på skrivbordet" ska det komma upp nån ipod ikon där? eller menar dom F: i "den här datorn"?

en ide:
För att iTunes skall hitta poden skall den monteras på skrivbordet.
För att göra det så måste den få tillräckligt mycket ström.
Vissa uttag på viss datorer levererar inte tillräckligt mycket ström. Prova annat uttag.
(Att hitta en som inte får tillräckligt med ström via något annat program kan leda till problem med disken.)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-25 16:57

vissa pratar Mac-språk här och vissa pratar Windows. så det vore bra om alla klargjorde vilket OS de pratar om.

Om du har windows så kan du testa att gå in på kontrollpanelen/administrationsverktyg/datorhantering(tror jag)/flyttbaralagringsmedia.
Sen ska iPoden ligga där nån stans o då e det bara att installera den eller nått sånt.
Det funkade för mig iaf när jag hade liknande problem.

  • Medlem
  • 2005-05-25 21:57

windows, men som sagt ipoden svarar inte till datan när jag kopplar in den...

så var det för mig också tror jag..
Testade du det med administrationsverktyg?

  • Medlem
  • 2005-05-25 23:59

jag checkade där ....men det fanns inget ipod stuff där =(

  • Medlem
  • 2005-05-26 00:03

omg ! klarar EphPod bara firewire :O?! jag har bara usb1

1
Bevaka tråden