Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2st PROBLEM!! Hjälp!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har två problem med min iPod mini 4gb.

1. Varje gång jag kopplar in den via firewire-anslutningen (har inte provat med usb) så öppnas ipod-mappen i utforskaren. Varför??

2. När jag inte använt min mini på ett tag så sätt det jäkla klickljudet på igen!! Vet inte hur många gånger jag har stängt av skiten! Helt plötsligt är det bara där!.... Någon som har ett svar eller t.om en lösning på problemet??

Tackar på förhand!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-24 08:44

1. använd sök. problemet har varit uppe förut. kommer dock inte ihåg om det gick att lösa.

2. verkar som du ställt in den på "deep sleep" då tappar den alla inställningar men sparar batteri. har du hackat den? sök på hack och deep sleep så finns svaret där hur du gör.

Ursprungligen av xtrem:

1. använd sök. problemet har varit uppe förut. kommer dock inte ihåg om det gick att lösa.

2. verkar som du ställt in den på "deep sleep" då tappar den alla inställningar men sparar batteri. har du hackat den? sök på hack och deep sleep så finns svaret där hur du gör.

Nopp, har inte hackat den eller något sådant, så Deep Sleep kan ju inte vara aktiverat på den då...!

Hittar heller inte forumet om utforskaren-mappen....

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-05-24 12:21

Högerklicka på enheten (iPoden i Utforskaren), välj Egenskaper. Under fliken 'Spela upp automatiskt' väljer du för varje kategori vilket program som ska starta, eller stänger av funktionen helt.

Ursprungligen av Spyder:

Högerklicka på enheten (iPoden i Utforskaren), välj Egenskaper. Under fliken 'Spela upp automatiskt' väljer du för varje kategori vilket program som ska starta, eller stänger av funktionen helt.

IT WORKED!! Tackar o bugar!
Ha en trevlig da!

• Medlem
  • International user
  • 2005-05-25 23:30

Att klickljudet kommer tillbaks kan bero på att batteriet har dragit slut helt, eller då man gjort en reset. Brukar du köra den tills den är helt slut, eller laddar du innan?

Ursprungligen av jimmy.r:

Att klickljudet kommer tillbaks kan bero på att batteriet har dragit slut helt, eller då man gjort en reset. Brukar du köra den tills den är helt slut, eller laddar du innan?

Kör nästan alltid tills den är slut. Inte pga någon speciell anledning, mer än att batteritiden är så pass kort och jag lyssnar mycket och länge!..
Tråkigt att behöva ändra tillbaka inställningarna varje dag för att man lyssnar mycket...
Men tack för förklaringen!

1
Bevaka tråden