Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skumt problem...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har skrivit om det förr.. Tänkte göra ett sista försök och hoppas jag inte blir anklagad för nån sorts spam. Jag har ett mycket jobbigt problem med minin.
Jag har XP och kört nån form av USB 1, men det har funkat kanonbra. Fram tills nån gång för några månader sen, då i-pod hela tiden krävs att bli återställd, i och med att den tydligen är "oläsbar". Jag har provat det om och om igen, men får upp samma ruta om uppdatering (i mitt fall återställning) igen. Och sen, kanske var 10 gång, om i-poden är ikopplad när jag startar upp datorn, kommer det helt plötsligt upp en ruta där jag ska skriva in i-podens namn och så kan jag uppdatera den en gång, för att sen bemötas av samma problem..
Jag har följt folks råd som jag fått, men inget har hjälpt. Kanske är den helt enkelt defekt.. Var lämnar man lättast in den?

Precis som att i-poden, för att ens ha någon chans, måste vara i-kopplad när jag startar datorn, måste t.ex. en cd ligga i cd-romen för att kunna läsas. Cd- romen känner inte av skivan om jag lägger i en skiva senare. Eller kan i alla fall inte läsa den. Vet inte om Norton kan ha ett finger med i spelet.

För alla tips är jag mycket tacksam
/Danne

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-05-25 18:37

Det låter som om din dator inte mår helt bra. Har du kollat efter virus, spyware, etc? Om du misstänker Norton kan du ju testa att stänga av det (och inte vara uppkopplad) och se om det blir nån skillnad.

Ok tack, ska prova.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-09 09:03

ja, låter mera som datorproblem än som ett ipodproblem

1
Bevaka tråden