Hejsan svejsan!
Jag tog mig friheten att bli medlem fast jag inte är en mac användare. FÖR TILLFÄLLET :).
Till jul ska jag skaffa mig en ny dator och tänker satsa på något lite mer mobilt tänkte jag. Jag är sexton år och går på "teknik programmet" och vi ska snart välja inriktning, min blir "Virtuell design" (html, 2d, 3d sånt...)
Nu är det så att jag blivit stört kär i macar, där planerar jag att köpa en som ni kanske förstått.
Användnings området kommer att vara program som:
Photoshop
Paint shop pro (finns det till mac os?)
Flash
Dreamweaver
och en del andra grafiska/ design inriktade program.
Andra saker som är ganska uppenbara är att jag vill kunna kolla på film (kanske ska börja redigera lite lätt) och lyssna på musik.
"Burkarna" jag kollat på är iBooken (600 mhz, cdrw/dvd) och PB Ti 550 mhz (med cd-rw).
Samtidigt som köpet har jag tänkt att proppa in så jag får 384 mb ram eller 512 mb, så ni vet det.
Tillsist så nämnar jag bara att jag köper en bärbar istället för en stationär (har kvar en PII 450 för stationärt bruk).
Vad tycker ni att jag ska införskaffa? Tips på ställen i Stockholm? Eller bara lite råd? Gem dem till en blivande mac användare då!
Edit: Jag kanske rent av ska skaffa en stationär Powermac G4 867 mhz med en 17 tft skärm?
[ 15-11-2001: Meddelandet ändrat av: ThomasT ]
[ 15-11-2001: Meddelandet ändrat av: ThomasT ]