Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skyddad i WMA-format!!?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå

Jag ladda ner en låt från CDON.com nyss (.wma) och när jag skulle lägga in den för konvertering så stog det att filen var skyddad till wma och inte gick att konvertera.
Finns det något sätt att få den oskyddad??

Om jag inte minns fel ska det gå att göra det i wmp..har för mig att frågan har varit uppe förut.

har letat men hittar inget. kan nån isf förklara hur man gör??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-05 16:03

du kan inte lägga in skyddade .wma's i iTunes eller i iPoden... Det finn bara ett sätt runt och det är att bränna wma låten på CD och sen rippa in den i iTunes.....

  • Medlem
  • 2005-06-09 13:05
Ursprungligen av iigloo:

du kan inte lägga in skyddade .wma's i iTunes eller i iPoden... Det finn bara ett sätt runt och det är att bränna wma låten på CD och sen rippa in den i iTunes.....

Jag har försökt att bränna en del wma låtar på en cd i nero men den säger att det inte går att bränna skyddade wma. vilket program skall jag använda?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-06-09 14:11
Ursprungligen av Ozium:

Jag har försökt att bränna en del wma låtar på en cd i nero men den säger att det inte går att bränna skyddade wma. vilket program skall jag använda?

Eftersom det är Micro$ofts eget format, så är det nog lämpligast att bränna med Windows Media Player.

Ursprungligen av Spyder:

Eftersom det är Micro$ofts eget format, så är det nog lämpligast att bränna med Windows Media Player.

OM DRM:en tillåter bränning i audioformat… Men det är ju bara att prova

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-06-09 13:11

jag hade nog "spelat av" låtarna (iofs skulle jag aldrig köpa musik styckvis online. har aldrig förstått varför man gör sånt.) i typ soundforge. spela upp låten i ett program, samt spela in till ny fil samtidigt i soundforge, sen spara som okomprimerad wav och slänga in i iPoden... alternativt låta iTunes köra en apple lossless av waven, om det inte låter för illa.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-06-09 21:58

Ah just det... tänkte inte på det. Kan man öht se på en fil hur mycket den har använts? I låtarna från iTMS finns väl en begränsning på hur många gånger man får bränna ut den, eller hur?

Ursprungligen av Spyder:

Ah just det... tänkte inte på det. Kan man öht se på en fil hur mycket den har använts? I låtarna från iTMS finns väl en begränsning på hur många gånger man får bränna ut den, eller hur?

Nej, det finns ingen begränsning

1
Bevaka tråden