Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Smart spellista baserad på annan spellista?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går det att skapa en smart spellista som baseras endast på låtarna i en annan spellista?

Mitt case är följande, jag har iPod mini med 6GB hårddisk. Musiken jag har på datorn tar mer plats än så. Vore ändå trevligt att kunna göra en spellista som t ex baseras på min betygsättning eller år låten är producerad etc, utan att vara beroende av vilka låtar som kopieras över, utan att den gör urvalet på de låtar som finns i iPoden.

Något tips?

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-06-06 10:47

ett tips är väl att i iTunes skapa en spellista där de låtarna du vill ha i din iPod finns, (sen väljer du att alltid synca mot bara den). Sen skapar du en smart spellista som baseras på innehållet i den första spellistan och väljer ut låtarna med tex högst betyg. Sen ser du till att även denna syncas mot iPoden... smart va?

//Filip

Ursprungligen av Filip:

ett tips är väl att i iTunes skapa en spellista där de låtarna du vill ha i din iPod finns, (sen väljer du att alltid synca mot bara den). Sen skapar du en smart spellista som baseras på innehållet i den första spellistan och väljer ut låtarna med tex högst betyg. Sen ser du till att även denna syncas mot iPoden... smart va?

//Filip

Tack, men det var just det jag frågade efter. HUR gör jag en smart spellista baserad på en annan lista. Steg för steg?

File->New smart playlist->Play list is
Resten fixar du nog själv.

Ursprungligen av Rickard A:

File->New smart playlist->Play list is
Resten fixar du nog själv.

Snacka om att inte kolla noga själv innan jag frågade... Tack hursomhelst! Nu blev det som jag tänkt!

1
Bevaka tråden