Hej, har läst att flertalet av er har kunnat använda ipoden i upp till 26h på en laddning, trots användning av displayen och spelande etc. Är detta bara ett fåtal exemplar som har kunnat presetera såpass, vore tacksam om ni som har 2a generationens mini kunde skriva hur länge er har kunnat spela på en laddning.

Jag har precis köpt en 4GB och laddade upp den i ca 4-5h tills jag fick upp meddelandet "charged". Den har nu spelat konstant sedan 10 igårkväll, alltså i 15h snart. Batteriindikatorn är endast 2 pixlar tjock nu, så jag beräknar att den håller i ca 2 timmar till. Volymen är inställd på ca 30-40%, ingen EQ används, sedan jag satte på den har jag inte manuellt bytt låt eller satt på skärmen, det är cirka 20 grader i rummet, originallurarna används, genomsnittslängden för varje låt är ca 4.5 min. Visst presterar den bra om den klarar sig i 17h på en laddning, detta om man jämför med vad Apple har angett (18h), men om den presterar 9h sämre än andra ipods, som dessutom har används (skärmen varit igång, spelat spel osv) så är det väl ändå dåligt.

Vill bara kolla med er andra, vad har ni för volym, inställningar osv och hur länge har ert batteri klarat sig? Bitraten på låtarna spelar väl också roll, men knappast så att den sänker batteritiden med 8-9h. Är det kanske så att batteriet blir bättre efter ett par laddningar/urladdningar? Tacksam för lite statistik från er sida, så att man kan jämföra prestandan och se om det endast är ett fåtal som klarar över 18h eller om majoriteten klarar upp till 24h.