Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Surfa med Siemens ME45

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Frågan har varit upp ett mångtal gånger, men har inte hittat alla svar jag vill ha än.

Jag funderar på att köpa ny nalle, en lite tåligare denna gången, då jag har en tendens att ta sönder dem

En Siemens ME45 verkar bra. Det följer med datakabel, tyvärr står det inte om den är USB eller seriell, men får hoppas på det senare. Programvaran är för PC.

Men med SoftGSM funkar det nog iaf. Någon som vet om detta ska komma för X? Har inte hittat någon information om det. För jag antar att det inte funkar i Classic.

Kan det fungera med den medföljande kabeln och bara programvaran till SoftGSM?

Någon som provat SoftGSM och en Siemens?

• Medlem
  • 2003-02-19 21:40

Väcker upp en gammal tråd
Är det nån som hittat modemscripts för siemens mobiler till maccen?

• Oregistrerad
  • 2003-02-19 23:06

Jo...jag vet att jag hittade några hyfsade modemscript på nån tysk site. Jag har en Siemens S45 som jag använde till att surfa med när jag hade en Pismo PowerBook med IR-port.

Men om jag minns rätt blev det bäst när jag gjorde mitt eget script, med en del trixande i programmet Apple Modem Script Generator. På Siemens site finns det, om man letar, specifikationer för vilka modemkommandon telefonen gillar. Synd att jag inte sparat mitt hemhackade script.

• Medlem
  • 2003-02-20 07:19

Apple Modem Script Editor? var hittar jag?
Ska jag försöka hitta scripten via google, eller har du nån ide var det lönas att leta?

• Oregistrerad
  • 2003-02-20 10:26

Här har du lite att pyssla med. Lycka till!

Apple Modem Script Generator - OS X

Apple Modem Script Generator - OS 9

Nova Media Mobile Highspeed - demoversionen av detta program kommer med ett fungerande Siemens-script har jag för mig.

Ej prövat Siemens-script för OS X

Lite information (på tyska)

• Medlem
  • 2003-02-20 13:25

Tackar o Bockar!

1
Bevaka tråden