Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny användare, nybörjare problem?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-06-08 18:47

Har precis skaffat mig en Ipod mini, har lyckats få över alla mina låtar som inte är inlagda i några mappar. Men alla de låtar som är inlagda i mappar eller i album lyckas jag inte få över till min Itune. Hur gör man för att få över ett helt mapp/album i sin Ipod?

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-06-08 18:50

kolla iTunes-hjälpen.

• Oregistrerad
  • 2005-06-08 20:01

Alltså jag menade från datorns hårddisk till Itune.

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-06-08 20:59

öppna iTunes, kör från menyn "Lägg till filer i bibliotek" (eller liknande) och välj filer. tror man kan köra mappvis också, sålänge det inte finns någon playlistfil i mappen.

Det är väl bara att markera dom mp3-filer man vill ha in i iTunes och droppa dom på iTunesikonen.
Man kan droppa m3u-filer oxå men då ser det ibland ut som om samma sak finns flera gånger i iTunes.

Sen kan man ju be iTunes att automagiskt söka igenom hårddisken och samla ihop alla mp3-filer (och andra den kan spela), men det kan ge endel besynnerliga resultat som man kanske inte hade tänkt på
Har man dessutom dålig ordning på id3-taggar så är det en rent ut sagt dålig ide

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-12 01:59
1
Bevaka tråden