Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Metallbaksidan på iPod

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-06-17 20:27

Har en helt ny iPod 20G (G4).

Metallbaksidan har ränder som syns i start ljus, t.ex solljus. Det ser lite ut som repor men jag vet inte vad det är för något? När det inte är så ljust så är baksidan helt spegelblank.

Ränderna är raka och går uppifrån och ner på baksidan.

Ursprungligen av Wave:

Har en helt ny iPod 20G (G4).

Metallbaksidan har ränder som syns i start ljus, t.ex solljus. Det ser lite ut som repor men jag vet inte vad det är för något? När det inte är så ljust så är baksidan helt spegelblank.

Ränderna är raka och går uppifrån och ner på baksidan.

Hej,

Samma sak på min 20GB 4G. Jag tror det är så på alla. Det är säkert polerränder eftersom dom bara syns i en speciell vinkel. Från det att fabriken som gör bakstycket till iPoden, stansat och format metallen så poleras den för att få den blanka ytan. Det kan också vara så att den är polerad efter det att laser graveringen har gjorts. (äpplet och texten)

På kul kan du kolla på en vanlig spegel. Där kan det också finnas små ränder om man tittar på spegeln från en speciell vinkel.

Skulle vara intressant och höra om det är fler som har polerränder. Eller om det bara är vissa serier.

På min iPod 20 Gig 4G syntes det åtmisntone ränder.
När jag har fodralet på kommer jag inte i läge att kolla så ofta

Could always do THIS!

Ursprungligen av didier:

Could always do THIS!

Yeah,...but that´s not what we are talking about. We are talking about polishmarks from the factory.:cool:

Ursprungligen av LaltroMondo:

Yeah,...but that´s not what we are talking about. We are talking about polishmarks from the factory.:cool:

Ahh! Gotya, thanks for the note!

1
Bevaka tråden