Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

om skivbolagen vill tjäna pengar på ärliga laddare måste de tänka om...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla,

Har haft en iPod i 6 veckor och var väldigt exalterad över att kunna ladda hem bra kvalitetsskyddad musik på ett ärligt sätt med denna vita superpryl. När väl iTunes öppnar visat det säg att det är en av de sämre musikaffärer jag varit i. Snacka om att missa sin kundkrets... Folk står och väntar på att SLIPPA köpa plastbitar som sammlar damm. hänger skivbolagen med??? så klart inte. Jag har sökt flera album som jag gärna skulle vilja köpa men ej funnit via iTunes och det har slutat med att jag laddat dessa "gratis (det kostar att ha bredband) via internet".

Skivbolagen är döda i sin nuvarande format om 5år. Sälja plast är inte miljövänligt och väldigt opraktiskt...när skall dom fatta?

/M

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-06-20 19:59

Håller med dig fullständigt. Men skivbolagen har varit såna i alla tider, och istället harvar de på med kopieringsskydd som bara förstör skivorna och gör dem oanvändbara. Skulle tro att de nu sitter och gnuggar händerna inför den nya lagen som, gissar jag, inte kommer att göra någon nämnvärd skillnad.

vill ha mer svensk musik, lite mer okänd så att säga, finns ju en del men finns också en del som saknas..

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2005-06-24 12:44
Ursprungligen av wunderbaren:

vill ha mer svensk musik, lite mer okänd så att säga, finns ju en del men finns också en del som saknas..

mm jag tycker det är väldigt klent i deras sortimen jag sökte efter en artist som heter john frusciante som släpte 6 st skivor på ett halvår och har gjort flera skivor innan det också och jag hittade ingenting o de är ingen okänd artist han spelar ju i gitarr RHCP

1
Bevaka tråden