Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteri indikatorn ljuger?!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej är ny på forumet, har precis köpt mig en fin liten Ipod mini ...

Allt funkar fin fint förutom batteri indikatorn, Jag laddade batteriet fullt första gången och efter ca 4 timmar så visade indikatorn att batteriet var "slut". Trodde då att jag hade fått en Ipod med dåligt batteri, men nu tror jag att det är indikatorn som är knasig eftersom Ipoden har varit igång ytterliggare 3 timmar nu, fast indikatorn har visat "slut på batteriet" hela tiden?!

Någon annan som har eller haft detta problem?!

Tack på förhand!

Ja jag har haft det problemet länge nu och tyvärr så kommer det nog att bestå i fortsättningen. Jag har skickat in minin till Apple för att få detta problem ut världen men de anser att den går att använda och därför byter de inte ut den.

ledsen

iPod's battery indicator is approximate
Att visa 75% fel (eller 42% beroende på hur man räknar) känns dock lite väl "approximate".

För mig blir det ibland när jag laddat den fullt i dockan och sen lyfter av den. Då brukar den ibland visa "Nästan fullt" istället för "Fullt" batteri eller ibland till och med att den har jättelite batteri, men det brukar gå över när man har spelat ett tag, då brukar indikatorn alltså gå upp

1
Bevaka tråden