Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda notes för att välja musik

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-06-21 09:52

Jag har velat ha en funktion för att skapa en lista med mina favoritalbum till ipoden för att snabbt och enkelt kunna välja vilket album jag vill lyssna på. Man kan göra en spellista med favoritalbum, men det är lite bökigt att hoppa mellan hela album - spellistan blir bara en lång lista med låtar.

Jag har precis provat att använda notes, och det tyckte jag funkade ganska bra. Jag använde excel för att lätt skapa länkar från min albumlista till själva albumen på ipoden. Jag kopierade in artist/album (från iTunes) in i excelarket. Sen kopierade jag från excel in i en vanlig texteditor, sparar filen som en textfil och lägger över i "/notes" biblioteket på ipoden.

Jag har bifogat excelfilen.

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-06-21 19:13

Kul grej, måste testa själv. Har lite för många album på iPoden, men jag vill inte heller skapa spellistor för dem, det skulle ju bara ställa till ännu mer...

• Medlem
  • 2005-06-22 09:33

Jag mekade lite till. Jag tycker att det blir lättare att läsa om varje album bara tar upp en rad på ipoden. Dessutom är det bra att koll på storleken så att man inte går över 4kB. Jag uppdaterade för att fixa detta.

Dessutom hittade jag en emulator så man kan kolla resultatet utan att behöva föra över textfilen: http://www.podsites.com/emulator.cfm

1
Bevaka tråden