Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill vi det skall gå snabbt?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-10-29 22:58

Om en användare är van vid det tar 30 minuter att föra över filerna till den externa servern, blir användaren automatiskt gladare över att det bara tar 3 minuter?

Blir användaren lyckligare för renderingar mm går snabbare?

Jag skulle säga nej. De där små pauserna gillar en hel del. går det för snabbt så blir de ju faktiskt sura.

i fallet överst så var alla så vana att de tog en extra fika paus. När den försvann ökade ju effektiviteten, men blev användaren bättre? Fick den tillräckligt med pauser?

Tror det är vi som gillar datorer som gillar att det går snabbare. Användarna vill ha stabilitet i första hand.

bara lite filosofi en kväll som denna...

Min Windows-burk, vår server och F-sercure gillar inte varandra. Ibland blir det paus när f-secure ska kolla filera vid kopiering och öppning. Detta gör att det kan bli pauser på 3-20 sekunder när jag öppnar och kopierar filer.

Det är irriterande och stressande. Men det får gärna ta några minuter att expotera från databasen på eftermiddagen, då kan jag hämta en kopp kaffe till.

Vill vi att det skall gå snabbt?

Ja.

[ 30 Oktober 2002, 12:52: Meddelandet ändrat av: Marcus Holmer ]

• Oregistrerad
  • 2002-10-30 12:53

Jag tror normalanvändaren gillar pauser. Multitasking är av ondo tycker de!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-30 13:02
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christian Åhs:
Min Windows-burk, vår server och F-sercure gillar inte varandra. Ibland blir det paus när f-secure ska kolla filera vid kopiering och öppning. Detta gör att det kan bli pauser på 3-20 sekunder när jag öppnar och kopierar filer.

Det är irriterande och stressande. Men det får gärna ta några minuter att expotera från databasen på eftermiddagen, då kan jag hämta en kopp kaffe till.

Jag upplever oregelbunda ofrivilliga pauser som stressande, dvs när något brukar ta mellan 2-30 sekunder men man vet aldrig hur lång tid det tar denna gång...

Pauser där man vet att det alltid tar t ex 2 min tycker inte jag är stressande. Då kan man luta sej bakåt, andas eller hämta ett glas vatten...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-30 19:41

Vi vill inte att det skall gå för snabbt...(eller för långsamt för den delen heller). Men att tidens anda bara kan beskrivas i ett enda ord: "fortare" ...gör mig en smula orolig.

Snabbhet är i sig inte liktydigt med livskvalitet även om det många gånger spelar in. Vi har fått själva hastigheten på hjärnan...

1
Bevaka tråden