Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra inköpsställen

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte då min blåa iPod mini för inte så längesedan. Det bästa stället att köpa den på enligt min mening är PC City. Där betalade jag endast 1800kr för poden. Sen lade jag till en försäkring, så det blev väl lite mer.. Sen måste jag bara varna för Siba. Köp inte från dem. Jag löpte en Jens of Sweden där, och den fick sönder gång på gång, och Siba lagade den, men jag fick ingen ny,, inga pengar tillbaka e.t.c. Tillslut blev jag trött på att de hela tiden slingrade sig och vägrade ersätta den ( den gick alltså sönder 4ggr!!! ) så jag bad min mamma gå på deras chef, och hon satt en hel dag och försökte ringa och prata med dem, men de vägrade säga vad de hette, om det fanns någon chef etc. Till slut ringde vi konsumentvägledaren Arvo, och enligt honom var det så Siba brukar behandla sina kunder, undanglidande så att de slipper ersätta. Mamma ringer tilllbaka och är mycket arg och hotar med att skriva till DN ( hon är journalist ) ... då , äntligen fick jag mina 2500kr tillbaka, och gick på direkten och löpte mig en iPod mini på PC City. Det bästa och sämsta köp jag gjort. Så akta er för Siba.
( älskar min iPod!! är det nån som vet vad kalendern är till för? man kan ju inte lägga in några anteckningar eller dyl. )

ha det bra

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-06-23 23:22
Ursprungligen av Guldlock:

är det nån som vet vad kalendern är till för?

kolla manualen så ser du vilka kalenderformat som stöds, samt var du ska lägga filen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-24 00:14

åfan. jag köpte min på siba... hoppas inte min börjar strula så jag måste lämna tillbax den hos dom hehe

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2005-06-24 00:56
Ursprungligen av Ribbons:

åfan. jag köpte min på siba... hoppas inte min börjar strula så jag måste lämna tillbax den hos dom hehe

men du behöver inte fixa den på siba bara för att du köpt den där!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-24 11:03
Ursprungligen av mao_z:

men du behöver inte fixa den på siba bara för att du köpt den där!

jaså...? menar att man kan skicka den direkt till apple?

Ursprungligen av Guldlock:

så jag bad min mamma gå på deras chef, och hon satt en hel dag och försökte ringa och prata med dem, men de vägrade säga vad de hette

Fabian Bengtsson?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-06-24 11:25

är väl apple som ska ta emot allting... om siba öppnar den och försöker laga så går nog garantin åt skogen iom att de inte lär vara auktoriserade applereparatörer.
hör alltid av er till apple först om det gäller produktionsfel.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2005-06-24 12:16

Precis ja tror att siba bara skickar den vidare till apple att dom bara är ett ställe att lämna in den till. för dom på siba skulle knappast få pilla i alla saker som lämnas in

  • Medlem
  • 2005-06-24 13:51

jag köpte min mini utav teknikmagasinet, och utav dem fick jag ett papper där de står vart jag ska vända mig om de något blir fel, alltså direkt till ipod, de sa att de absolut inte hade någonting med ipoden att göra efter köpet ^^

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2005-06-24 17:50
Ursprungligen av ALF__:

jag köpte min mini utav teknikmagasinet, och utav dem fick jag ett papper där de står vart jag ska vända mig om de något blir fel, alltså direkt till ipod, de sa att de absolut inte hade någonting med ipoden att göra efter köpet ^^

mm du ska alltid vända dej till apple först. ja vet att när jag var mindre hade jag ett playstation som krånglade o vi skulle vara tvungna att skicka tillbaka det och få ett nytt det var köpt på siba och dom villa ha fall det var typ 200 spänn i frakt för att skicka tillbaka det fast sony sa att det skulle vara gratis så vi ringde sony och dom skickade någon låda har jag för mej där vi lade playstationet och skickade tillbaka det var gratis och enligt sony så skulle det även vara gratis på siba men det var väl någon idiot som tänkte att han kunde få nåra hundra extra om han sa så.

Jag köpte min iPod Mini på Macforum i Göteborg. Det gick mycket bra! De har väldigt trevlig personal, studentrabatt etc.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-28 00:14

alla garantiärenden med ipod ska gå till apple

1
Bevaka tråden