Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

flytta musiken till datorn efter hårddiskkrasch

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hårddisken på min stackars pc har kraschat och all musik som fanns på den är därmed försvunnen. Min iPod är därför det enda ställe där all musik finns kvar.. Nu undrar jag om det finns något sätt att föra över musiken som ligger på min ipod till datorn igen eftersom jag skulle vilja ha all musik även p datorn. Jag skulle verkligen behöva hjälp med det här!

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2005-06-24 16:50
Ursprungligen av sirius:

Hårddisken på min stackars pc har kraschat och all musik som fanns på den är därmed försvunnen. Min iPod är därför det enda ställe där all musik finns kvar.. Nu undrar jag om det finns något sätt att föra över musiken som ligger på min ipod till datorn igen eftersom jag skulle vilja ha all musik även p datorn. Jag skulle verkligen behöva hjälp med det här!

Ja du gör likadant som du gjorde när du förde över musiken fast tvärt om. använde du itunes? för då e de bara att dra över från ipod kolumnen till biblioteket o så har du den på datorn.

http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=46372&highlight=ctrl
Läs vad Spyder har skrivit i denna tråd och följ sedan anvisningarna så skall det nog gå bra

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2005-06-24 18:07

precis tänkt på att om du har autosynk på så stäng av det eftersom det inte finns nåra låtar i biblioteket så kommer den synka med det och den kommer ta bort alla dina låtar på din iPod

tack för hjälpen.. nu har jag all musik på datorn igen. men nu är det en lite småkonstig grej, som iochförsej är jättebra. När jag lade in låtarna i itunes igen fanns alla albumbilder kvar. Men bilderna finns ingenstans på min dator.. Nu undrar jag vad som kommer hända med albumbilderna sedan, för jag ska byta dator om en månad eller så. Försvinner albumbilderna då?

Ursprungligen av mao_z:

precis tänkt på att om du har autosynk på så stäng av det eftersom det inte finns nåra låtar i biblioteket så kommer den synka med det och den kommer ta bort alla dina låtar på din iPod

Jag försöker just nu göra det du beskriver med det går inte. Det är omöjligt att dra låtar från ipoden till musikbiblioteket. Vad göra?

Ursprungligen av mao_z:

Ja du gör likadant som du gjorde när du förde över musiken fast tvärt om. använde du itunes? för då e de bara att dra över från ipod kolumnen till biblioteket o så har du den på datorn.

ja, alltså quoten skulle vara på det här inlägget egentligen

  • Medlem
  • 2005-06-25 13:36

Albumbilderna bakas in i MP3/AAC-filerna, har jag för mej.

mao_z har fel det går inte att göra på det viset. Man måste använda ett tredjepartsprogram, jag har hittils inte hittat nåt som är gratis till PC. Alla kräver betalt.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-10-02 11:16
Ursprungligen av olle3000:

mao_z har fel det går inte att göra på det viset. Man måste använda ett tredjepartsprogram, jag har hittils inte hittat nåt som är gratis till PC. Alla kräver betalt.

Nejdå, det finns flera gratisprogram, bl.a. YamiPod.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-11 22:31

Byta laptop och föra över I-tunes

I min arbetsdator har jag I-tunes och dessa program kommer att rensas från min datorn. Jag har skaffat mig en hemdator och vill naturligtvis ha över mina låtar som jag har i Biblioteket.
Programmet I-tunes har jag installerat i min hem-PC, men hur föra över låtarna? Skall jag köpa separat program ?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-10-12 18:40

Enklast är ju att lägga över iTunes-biblioteket från din arbetsdator på din iPod och sedan kopiera in dem till iTunes-biblioteket hemma.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-13 21:32

Byte av Lap-top och lägga in I-tunes

Hejsan !

Jag har kopierat mina I-tunes låtar till I-poden och försöker sedan lägga in låtarna i min nya dator. Det går inte eftersom jag kan inte markera dem och ej kopiera dem.

Jag har kontaktat apples och fått ett 10-punktsprogram hur jag skall göra. Försöker med det först, annars hör jag av mig igen

Måna

Ursprungligen av Måns:

Hejsan !

Jag har kopierat mina I-tunes låtar till I-poden och försöker sedan lägga in låtarna i min nya dator. Det går inte eftersom jag kan inte markera dem och ej kopiera dem.

Jag har kontaktat apples och fått ett 10-punktsprogram hur jag skall göra. Försöker med det först, annars hör jag av mig igen

Måna

Jag har samma problem. Kan inte överföra låtarna från ipoden till dator (inte samma som låtarna kom ifrån), med itunes då. Hur gick det för dig då? Kan du lägga ut 10-punktsprogrammet här eller skicka det till mig?

Mvh

Arcard

  • Oregistrerad
  • 2005-10-29 16:57
Ursprungligen av Arcard:

Jag har samma problem. Kan inte överföra låtarna från ipoden till dator (inte samma som låtarna kom ifrån), med itunes då. Hur gick det för dig då? Kan du lägga ut 10-punktsprogrammet här eller skicka det till mig?

Mvh

Arcard

Gå in på http://www.apple.com/support/ipod/tutorial/ip_gettingstarted_t13.html
så hittar du 10-punktsprogrammet.

Jag har varit lite upptagen senaste tiden, därav att jag inte kollat forumet och kunnat ge dig den här hjälpen. Klarar du av att flytta biblioteket till din nya dator med hjälp av 10-punktsprogrammet så hör av dig

Måns

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-10-17 14:49

Använd sökfuntionen här på forumet, det finns massvis med trådar om samma sak.

1
Bevaka tråden