Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod Mini vill inte starta! Får upp en Ipodikon med varningstriangel

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-06-27 22:11

Har läst överallt på forumet om problem med Ipod Minis och att det kommer fram en mapp med en varningstriangel när man startar den.

När jag kopplar in den i datorn eller trycker in mittenknappen och MENU samtidigt så startar den om sig, sedan kommer Apple loggan fram och efter det en figur som ser ut som en ledsen Ipod med en varningstriangel framför.
Vad kan detta betyda?

Detta har hänt mig förut och då kopplade jag bara in den i datorn och startade om den så fungerade det.
Men nu vill inte datorn hitta Ipoden verkar det som...

Min Ipod har även hängts sig två gånger när jag använd shuffle på låtarna, så kanske jag ska skicka in den? har ju garanti kvar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-27 23:53

posta i rätt forum!

menar du med "varningstriangel" utropstecknet?

http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=11094

  • Oregistrerad
  • 2005-07-03 17:02
Ursprungligen av xtrem:

posta i rätt forum!

menar du med "varningstriangel" utropstecknet?

http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=11094

jag postar ju i rätt forum. Ipod Mini är vell rätt för Ipod Mini problem?

Jag menar att det kommer fram en varningstriangel med ett utropstecken i.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-03 17:14

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93936

läget ser lite mörkt ut... har du garantin kvar är nog en service att rekommendera.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-03 18:43
Ursprungligen av erik:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93936

läget ser lite mörkt ut... har du garantin kvar är nog en service att rekommendera.

mm.. ja såg just det där... :/ är det apple jag ska vända mig till då? Jodå ja borde ha kvar garanti. Har köpt den via macoteket 2005-04-25.

Undra hur lång tid de tar innan ja får igen den... känns som de kommer ta flera veckor

har jag "tur" kan detta funka oxå:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61771

men jag har testat sätta ipoden i disk mode och det fungerade en gång, men inte när jag startade om datorn. :/ jävla iPod... trodde inte den skulle vara såhär buggig!

när laddningsikonen kommer fram så rör inte stapeln på sig... det verkar oxå konstigt

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-03 19:17

låter jäkligt träligt det där... jag har nog slut på tips tyvärr.
prova att ringa apples support och se vad de säger, hur lång tid service skulle ta osv.
du har provat både att koppla med usb- och fw-kabel?

pc eller mac?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-04 00:25

jag flyttade den hit ja.

är det ett utropstecken du ser? isf är det bara att kontakt apple för service.

Det är bara att köra ipod updater och trycka återställ och sedan ja, jag gjort det 2 ggr på min mini när installationen av ipodlinux har slagit slint.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-04 16:32
Ursprungligen av iAnton:

Det är bara att köra ipod updater och trycka återställ och sedan ja, jag gjort det 2 ggr på min mini när installationen av ipodlinux har slagit slint.

saxat från ursprungsmeddelandet:

Citat:

Detta har hänt mig förut och då kopplade jag bara in den i datorn och startade om den så fungerade det.
Men nu vill inte datorn hitta Ipoden verkar det som...

Ursprungligen av erik:
Ursprungligen av iAnton:

Ursprungligen skriven av iAnton
Det är bara att köra ipod updater och trycka återställ och sedan ja, jag gjort det 2 ggr på min mini när installationen av ipodlinux har slagit slint.

saxat från ursprungsmeddelandet:

Ursprungligen av nyqa:

Detta har hänt mig förut och då kopplade jag bara in den i datorn och startade om den så fungerade det.
Men nu vill inte datorn hitta Ipoden verkar det som...

Då är det bara att trycka mittenknappen och playknappen samtidigt och sedan koppla in kabeln då kan datorn hitta ipoden och då kan du formatera

Ursprungligen av nyqa:

Har köpt den via macoteket 2005-04-25.

Du köpte ipod dagen efter mig

  • Oregistrerad
  • 2005-07-04 19:39
Ursprungligen av iAnton:

Då är det bara att trycka mittenknappen och playknappen samtidigt och sedan koppla in kabeln då kan datorn hitta ipoden och då kan du formatera

Du köpte ipod dagen efter mig

Hehe, lustigt.

Jag har testat det men det har inte funkat.

Men nu blir det såhär:
Trycker in mittenknappen och playknappen tills Apple loggan kommer fram, kopplar sedan in Ipoden med USB kabeln (har ingen FW kabel), efter ett tag kommer en mapp fram med ett utropstecken brevid sig. Efter några sekunder till kommer texten "do not disconnect" fram och det ser ut som iPoden är i disk mode men det STÅR inte disk mode längst uppe på skärmen som de brukar, det är tomt där. Efter ett tags sökande för iPod Updater så kommer Apple loggan fram igen på iPoden och iPod Updater säger: "Kan inte montera iPod".
Känns inge bra det här...

Det låter ju inge bra :(... Vad gjorde du med den egentligen? Du kan ju alltid skicka in den till apple, det tar cirka 2 veckor, men nu när det är semester kanske det tar mer.

1
Bevaka tråden