Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min ipod tror att den är min brorsas!!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-06-29 14:51

nyligen köpte min yngre bror en ipod min på 4gb. när jag skulle sätta min ipod på laddning så var hans ipod ikopplad så jag tog ut den och satte in min. sen när jag skulle gå ut med min kär lilla gröna vän såhar den exakt dom låtarna som min bror har och inga utav dom som jag hade innan. det värsta är att den inte ens kan spela upp dom låtarna efter som den bara tror att jag har dom. nån som råckat ut för detta tidigare?

Du har nog kopplat i din iPod medans din brorsas användare var inloggad. Han hade troligen autosync på också. Byt bara till din användare och för in musiken du vill ha. Detta gäller om du har Windows.

För att få klarhet i detta innan jag kopplar in min och tjejens iPod Mini.

Alltså, kan man ha två iPod Mini och få två konton i iTunes på samma användarkonto i Win XP ?
Eller menar du att man kan måste ha två konton i Win XP ?

Om det är så att man måste ha varsitt användarkonto i WinxP, måste man installera iTunes på båda, alltså när man är inloggad som mig själv + när tjejen är inloggad ?
Eller räcker det att den ene installerar iTunes ?

Någon som vet hur man ska göra om man har flera iPods till samma dator och samma användarkonto?

Det vankas nämligen fler iPods under julen och då kan det vara bra att veta hur man gör.

Ursprungligen av samvi096:

Någon som vet hur man ska göra om man har flera iPods till samma dator och samma användarkonto?

Det går inte man måste ha separate konton.

Ursprungligen av IceBear:

För att få klarhet i detta innan jag kopplar in min och tjejens iPod Mini.

Alltså, kan man ha två iPod Mini och få två konton i iTunes på samma användarkonto i Win XP ?
Eller menar du att man kan måste ha två konton i Win XP ?

Om det är så att man måste ha varsitt användarkonto i WinxP, måste man installera iTunes på båda, alltså när man är inloggad som mig själv + när tjejen är inloggad ?
Eller räcker det att den ene installerar iTunes ?

Du måste ha två XP-användare, men du behöver bara installera en gång..

  • Medlem
  • 2005-12-02 19:41

Om man vill ha 2 ipods på samma konto i XP är det bara att stänga av autosynken i iTunes
Redigera--Inställningar fliken iPod och bocka av "uppdatera spår och spellistor automatiskt" eller bocka för "hantera spår och spellistor manuellt" (samma effekt)

1
Bevaka tråden