Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Scrollhjulet hänger sig

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en 20GB, 4:e generationen.
Mycket nöjd.
Med Koss Porta Pro runt hjässan blir jag närmast lyrisk.

Men... nu har podden börjat krånga lite.
Scrollhjulet liksom hänger sig ibland, och jag får "holda" och "unholda" den en gång för att hjulet ska funka igen.

Mycket trist och jävligt enerverande när man kör med iTrip och således inte kan komma åt holdknappen utan att ta loss iTrippen.

Har någon ett liknande problem och vad gör jag?
Har någon ett bra telefonnummer till Apples support?

Tacksam för svar

Ursprungligen av krisse:

Har en 20GB, 4:e generationen.
Mycket nöjd.
Med Koss Porta Pro runt hjässan blir jag närmast lyrisk.

Men... nu har podden börjat krånga lite.
Scrollhjulet liksom hänger sig ibland, och jag får "holda" och "unholda" den en gång för att hjulet ska funka igen.

Mycket trist och jävligt enerverande när man kör med iTrip och således inte kan komma åt holdknappen utan att ta loss iTrippen.

Har någon ett liknande problem och vad gör jag?
Har någon ett bra telefonnummer till Apples support?

Tacksam för svar

Maste bara fraga dej om din iTrip fungerar bra? använder du den i bilen lr?

Ursprungligen av Jakob74:

Maste bara fraga dej om din iTrip fungerar bra? använder du den i bilen lr?

Min iTrip funkar fint
Kan dock vara lite lurigt att hitta en frekvens ibland med fina moderana självsökande bilradios.
Förenat med livsfara om man själv kör.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-01 09:41

testat att göra en reset alternativt en återställning? annars är det nog bara att kontakt apple och skicka in den om du har garanti kvar.

Ursprungligen av xtrem:

testat att göra en reset alternativt en återställning? annars är det nog bara att kontakt apple och skicka in den om du har garanti kvar.

Tack!

Ringde Apple och dom föreslog att först uppdatera den - om inte det funkar göra en "reset" - och om det fortfarande krånglar regga den för service på nån webbsida.

scrollen blir helt knäpp om man pillar på den när man stänger av hold.
jag tror att det är nån "nollställnings"-funktion, testa pilla på scrollen och stäng av hold så ska du se att detta fenomen dyker upp...

1
Bevaka tråden