Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Överföring av låtar

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går det föra över låtar från Ipoden till datorn jag har PC

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-03 22:06

ja, det går.

Ursprungligen av _Verner_:

Har kollat in diverse program, men jag har inte ännu hittat något program där spellistorna kan kopieras över exakt som dom är på Podden. Att låtarna läggs i sina egna mappar som motsvarar spellistorna, och inte i en enda röra.

Var kan man hitta ett sådant program som funkar till WXP?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-07-04 11:39
Ursprungligen av LaltroMondo:

Har kollat in diverse program, men jag har inte ännu hittat något program där spellistorna kan kopieras över exakt som dom är på Podden. Att låtarna läggs i sina egna mappar som motsvarar spellistorna, och inte i en enda röra.

Var kan man hitta ett sådant program som funkar till WXP?

Har du tittat på Anapod? Jag har för mig att det ska kunna göra det som du önskar.

Ursprungligen av Spyder:

Har du tittat på Anapod? Jag har för mig att det ska kunna göra det som du önskar.

Har inte kollat Anapod ännu. Men det kanske jag skulle göra.

Är det någon som känner till det lilla programmet som har samma interface som iTunes, och där man kopierar över det man vill från Podden till datorn.?

Har för mig att det bara funkade till Mac. Men är inte riktigt säker....

Kommer inte ihåg vad det programmet heter.................................någon....?

Det var bara en enda fil, som skulle läggas i "aplication" foldern. Förmodligen i en Mac folder....

Ursprungligen av LaltroMondo:

Är det någon som känner till det lilla programmet som har samma interface som iTunes, och där man kopierar över det man vill från Podden till datorn.?

Har för mig att det bara funkade till Mac. Men är inte riktigt säker....

Kommer inte ihåg vad det programmet heter.................................någon....?

Vet inte exakt hur någon av de tredjeparts-programmen som finns att använda i stället för iTunes, men jag kan ju lista de jag känner till så kanske du känner igen något av namnen eller något sånt.
Anapod
Ephpod
iPod Agent
Yamipod

Lär ju finnas några till också, men det här är de program jag känner till.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-07-05 10:59
Ursprungligen av LaltroMondo:

Har inte kollat Anapod ännu. Men det kanske jag skulle göra.

Är det någon som känner till det lilla programmet som har samma interface som iTunes, och där man kopierar över det man vill från Podden till datorn.?

Har för mig att det bara funkade till Mac. Men är inte riktigt säker....

Kommer inte ihåg vad det programmet heter.................................någon....?

Det var bara en enda fil, som skulle läggas i "aplication" foldern. Förmodligen i en Mac folder....

Är det iPod Viewer du tänker på? Det har jag för mig var bara en fil, men det finns enbart till mac. Det fixar dock inte spellistor, eller aac-filer, såvida inte det kommit någon uppdatering till det.

Ursprungligen av Spyder:

Är det iPod Viewer du tänker på? Det har jag för mig var bara en fil, men det finns enbart till mac. Det fixar dock inte spellistor, eller aac-filer, såvida inte det kommit någon uppdatering till det.

EDIT: Har hittat det, och det heter "Senuti". Tyvärr är det bara till Mac. Men skall kontakta Whitney Young, som programmerat det, och fråga om det är möjligt att hon kan fixa till en PC version. Här är länken

anapod var ju riktigt bra.. synd bara att man måste köpa det för 25dollar, hmm. man får väl leta vidare.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-06-08 19:04

Det kan ju knappast kallas för överpris när prorgrammet kostar under 200:-...

1
Bevaka tråden