Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stänga av datorn istället för att koppla ur ipoden?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hade min Mini på laddning då min far stängde av datorn ("Varför står den här och går i onödan?") jag undrar då om den kopplar ur alla USB-enheter automatiskt när man stänger av datorn. Verkar ju rimligt att den skulle göra det men man vet ju aldrig.

Det är en PC kanske bör tilläggas.

När vi ändå är inne på ämnet, vad är det som kan hända om man kopplar ur ipoden utan att stänga usb:n?

När datorn stängs av så stängs även kontakten till ansluten utrustning och usb-porten laddar inte. Om man sliter ur usb-sladden ur datorn utan att på rätt sätt logga av Ipoden kan man göra filer korrupta och de går inte att spela. Man kan även "hänga" Ipoden så att man blir tvungen att göra en tvingad omstart (tryck mittknapp + menyknapp samtidigt några sekunder). Detta har hänt mig många gånger och min Ipod är numera ganska känslig för både det ena och det andra (fixas enkelt om jag bara orkar installera om Ipod-mjukvaran). Jag har även många filer som inte vill spelas längre. Notera att jag använder inte autosynk. OM jag hade använt mig av det så gissar jag att autosynken automatiskt även ersätter skadade filer med friska.

Ursprungligen av Micke_S:

Jag hade min Mini på laddning då min far stängde av datorn ("Varför står den här och går i onödan?")

haha, det har hänt hos mig med.
Du får helt enkelt lära din far att inte gå och stänga av datorn hursomhelst
Den här kan förekomma: "Jag drar ur sladden"

1
Bevaka tråden