Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

svårt med podzilla.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-07-19 14:57

Hej hej.
Första inlägget här nu då. Jag har kollat runt lite här ett tag nu och lagom till mitt första problem så blir jag medlem.

För ett tag sen så köpte jag en ipod 20gb med färg.
Första dan jag hade den ville en god vän visa sina kunskaper inom området och instalerade podzilla på min pod. Det tyckte jag verkade ballt så kör till.
Efteråt så visade han lite hur jag skulle använda det (den ända var väl att det fanns lite spel).

Nu efter ett tag så har problemen börjat dyka upp. Jag har inte använt det här så mycket men nu sista dagarna har det alternativa OSet börjat att spöka.
Ibland startar den upp automatiskt i podzilla och så går det inte att stänga av. När man försöker stänga av så rebootar den bara till podzilla igen.

Nu vill jag att det ska bli ett slut med det. Antingen så ska det bara ligga där så kan jag använda det när jag vill (utan att riskera att fasna i det läget) eller så ska det bort.
Är det någon som har upplevt samma sak?

Snälla. Hjälp mej. Helst har jag ju kvar det utan att det ska jävlas med mej.

• Oregistrerad
  • 2005-07-19 19:14

Jag har inte haft några problem av det slaget men du kan ju alltid pröva med att installera om det (eller be din vän göra det). Eller fråga på www.ipodlinux.se/forums.
De vet säkert någon lösning..

EDIT: Välkommen förresten!

Skulle också kunna ha något att göra med att din vän inte installerade CVS-versionen av Podzilla (den enda version som för tillfället stöder 4G-iPods).

• Medlem
  • 2005-07-22 11:26

Tack för svaren. Det kommer säkert att ordna sej. Verkar ju inte så krångligt.

1
Bevaka tråden