Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bra hiphop?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-07-19 16:04

Är inne i en hiphop period nu..men hittar lite dåligt med artister som kan göra schyst hiphop!!! några fina förslag hade varit schyst ????

Det här var minsann ett bra ämne!

Just nu finns det en hel del riktigt heta skivor. Just nu spelar jag väldigt mycket Sean Price - Monkey Barz, även Zion I - True & livin' går ofta. Faktum är att det släppts en hel del riktigt bra hip-hop album nu i vår. Commons "Be" är ett av de bästa men det är kanske lättare att göra en lista:

Heta skivor släppta ganska nyligen

- Zion I - True & livin'
- Sean Price - Monkey Barz
- Common - Be
- Little Brother - The chitlin circuit 1.5
- DJ Format - If you can't join 'em, beat 'em
- Quasimoto - Further adventures of lord Quas (VARNING!!! - Gillas verkligen inte av alla)
- Guru - 7.0 street *någonting* (minns inte det exakta namnet just nu men du lär hitta det ändå)
- Kazé & 9th Wonder - Spirit of 94: Version 9.0
- Buckshot & 9th Wonder - Chemistry (Jag har inte hört hela skivan än, väntar på leverans från Amazon, men av det jag hört verkar det som om den är oerhört bra!)
- High & Mighty - The 12th man
- Living Legends - Classic (Müche bra!)
- Purple City - Road to the riches (Förbaskat skum men oerhört bra och rolig)
- Royce Da 5'9 - Independents day
- Afu-Ra - State of the arts
- Rapper Big Pooh - Sleepers

Det var några av de riktigt bra skivorna som släppts i år. Vill du kan jag dra upp flera nya eller äldre om du föredrar det, bara att fråga.

  • Medlem
  • 2005-09-02 10:11

Gurus nya är iofs riktigt dåligt. Fjärran från Gangstarrs glansdagar.

Ursprungligen av Arcane02:

Det här var minsann ett bra ämne!

Just nu finns det en hel del riktigt heta skivor. Just nu spelar jag väldigt mycket Sean Price - Monkey Barz, även Zion I - True & livin' går ofta. Faktum är att det släppts en hel del riktigt bra hip-hop album nu i vår. Commons "Be" är ett av de bästa men det är kanske lättare att göra en lista:

Heta skivor släppta ganska nyligen

- Zion I - True & livin'
- Sean Price - Monkey Barz
- Common - Be
- Little Brother - The chitlin circuit 1.5
- DJ Format - If you can't join 'em, beat 'em
- Quasimoto - Further adventures of lord Quas (VARNING!!! - Gillas verkligen inte av alla)
- Guru - 7.0 street *någonting* (minns inte det exakta namnet just nu men du lär hitta det ändå)
- Kazé & 9th Wonder - Spirit of 94: Version 9.0
- Buckshot & 9th Wonder - Chemistry (Jag har inte hört hela skivan än, väntar på leverans från Amazon, men av det jag hört verkar det som om den är oerhört bra!)
- High & Mighty - The 12th man
- Living Legends - Classic (Müche bra!)
- Purple City - Road to the riches (Förbaskat skum men oerhört bra och rolig)
- Royce Da 5'9 - Independents day
- Afu-Ra - State of the arts
- Rapper Big Pooh - Sleepers

Det var några av de riktigt bra skivorna som släppts i år. Vill du kan jag dra upp flera nya eller äldre om du föredrar det, bara att fråga.

  • Medlem
  • 2005-07-20 00:10
Ursprungligen av fedus:

Är inne i en hiphop period nu..men hittar lite dåligt med artister som kan göra schyst hiphop!!! några fina förslag hade varit schyst ????

Om du vill ha det bästa inom Hip Hop ska du pröva lyssna på

A tribe Called Quest-the low end theory
Mobb Deep-the infamous
Mos def -Black Star
Eric B and Rakim-paid in full
B.I.G-ready to die
Jay-z-Reasonable Doubt

Det är iallafall några af dem bästa hip hop aldum gjort genom tiderna

  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-20 01:32

Jurassic 5

hur sköna som helst.

Sach - Sach 5th Ave

One Self (aka DJ Vadim) - Children of Possibility. Mycket bra. Enligt recensenter kandidat till årets bästa tillsammans med följande:

Edan - Beauty and the Beat
Quasimoto - Further Adventure of Lord Quas

Allt är nyskapande och spännande ny hip hop som bör uppskattas av alla som gillar bra produktioner, även en icke hip hopare som undertecknad.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-20 12:11

"Bra hiphop" - det var två ord jag aldrig hört nämnas på samma gång

Givetvis, jag glömde helt bort Beauty and the beat, grymt bra skiva!

allt med 50 cent och G-unit är alltid bra. kolla även in: Young Buck - Straight outta Cashville
, Lloyd Banks - The Hunger for More, The game - The Documentary.

Ursprungligen av Doktor G:

"Bra hiphop" - det var två ord jag aldrig hört nämnas på samma gång

Haha, jag håller med.
Hiphop är en folksjukdom som börjar invadera sverige, inget man har på datorn.

  • Medlem
  • 2005-07-21 16:12

man tackar för alla fina svar jag har fått!!! Nu kan jag o Mini:n gotta oss i mycke hiphop:P

RUN DMC
N.W.A.
Public Enemy
Beastie Boys
Eminem
LL Cool J, dom gamla låtarna, dom nya är för mesiga.
Grandmaster Flash
Ice T

Ursprungligen av tin_omen:

RUN DMC
N.W.A.
Public Enemy
Beastie Boys
Eminem
LL Cool J, dom gamla låtarna, dom nya är för mesiga.
Grandmaster Flash
Ice T

Oldschool

Ursprungligen av gurgelbröd:

Oldschool

You bet!

Tycker hiphopen var bäst då. Råare med tex N.W.A. och Public Enemy.

Jag rekomenderar

Peshi- The work of art - The art of work . en suverän platta! två tummar upp. den är surrar på ipoden dygnet runt.

prova lyssna lite på sage francis, Iam och afu-ra. Riktig hip-hop och inte nåt wannabe gangsta som 50 cent och allt som lirars på mtv.

Om du vill ha lite glammig New York hiphop, utan att lyssna på de stora popkillarna. Så kolla in Dipset, och speciellt Juelz Santana. De är stora på mixtapescenen. Annars, Nas - Illmatic och en massa oldschool.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-08-01 08:56

Det mesta med looptroop och promoe e grymt!

Hm, beror ju på vad för sorts hiphop du vill ha? Finns hur mkt som helst... Just nu lyssnar jag väldigt mkt på Mos Defs "The new danger" Den skivan är otroligt bra, tar det tillbaka till rötterna, det e riktig musik, vare sig man gillar hiphop lr ej känner man hur bra det är!
Annars är Ugly Ducklings ett hett tips, samt mina favoriter Big Pun, Big L, Slick Rick... mfl.
redman e alltid schysst, chords (The garden around the mansion), Pidgeon John... Sage Francis, saian supa crew... Äh, det finns hur mkt som helst ju! (o så har vi ju de legendariska Flöde På Smeten, med deras fantastiska demoskiva! ja, jag vet...)

måste säga att den enda hip-hop artisten ja gillar e timbuktu. Tycker han e helt ok, men i övrigt så....

FFL , ta de med en nypa salt så är de hur bra som helst.

Ursprungligen av minipod:

FFL , ta de med en nypa salt så är de hur bra som helst.

ta inte detta personligt: jag är inte förvånad.

Motivering; stockholmsbo. Gillar att festa? I så fall så gillar man FFL, så är de typ bara, kan ej förklara detta fenomen.

Necro. Stenhård jude från BK, New York. Albumen "Gory days", "I need drugs" och "The pre-fix for death" rekommenderas för den som inte är blödig.

Immortal Technique. Revolutionär hiphopare som nobbade Sony och buggas av CIA.

Wu-tang clan

  • Oregistrerad
  • 2005-08-05 13:10

Kolla upp:
Lady Sovereign
Shystie
Jean Grae

  • Oregistrerad
  • 2005-08-05 13:22

Krs-One: Keepright
öhm Gangstarr e bra Sage Francis har några shyssta låtar... Big Dada sound skit bra

  • Medlem
  • 2005-09-02 10:08

Här

Ursprungligen av fedus:

Är inne i en hiphop period nu..men hittar lite dåligt med artister som kan göra schyst hiphop!!! några fina förslag hade varit schyst ????

Gang Starr
M.O.P.
Mos Def
Freddie Foxx
Dead Prez
NaS

1
Bevaka tråden