Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snälla titta hit alla!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er! har haft min ipod 4G 20 gb (utan färgskärm) nu i ca. 3 veckor. har laddat den max 5 ggr.
Men nu så har den låst sig och alltid när jag sätter på den visas apple-loggan och den börjar ha konstiga ljud för sig sen kommer en en mapp upp med en triangel med utropstecken i. Jag har försökt resetta den och då händer bara samma sak igen alltså inget, apple-loggan visas och den börjar ha konstiga ljud för sig igen och sen kommer mappen med utropsteckentriangeln upp igen. När jag kopplar den till datorn står det "do not disconnect" det håller på och blinkar sen så kopplas Ipoden bort från datorn efter att apple loggan visas (fortfarande konstiga ljud) så jag gör det igen, försöker resetta med samma resultat som förut. och då kommer det för omväxlingsskull ett batteri med en utropsteckentriangel fram på skärmen. och ipoden kopplas från datorn. man kan aldrig se iPoden i iTunes, förut startade alltid itunes av sig själv när man kopplade i Ipoden men nu så syns inte ens ipoden i itunes fast man startar det själv.
jag har sökt,sökt och sökt här på ipod.se utan resultat samma på apple.com. Där säger alla att jag ska resetta men det gör jag ju hela tiden säkert 100 ggr har jag försökt utan resultat och formatera går ju inte eftersom den inte känner av iPoden jag har försökt i ipodinställningarna.
Jag måste tillägga att jag kör USB för jag har inget firewire. Och på alla ställen står det ju bara om firewire men aldrig om USB.
jag kan ju inte ens formatera den och att resetta den är ju lönlöst. jag har windows XP.

Varför,varför,varför måste sånthär alltid hända mej!!??

Snälla den som kan hjälpa mej med dethär är guld värd!
behöver jag tillägga att jag är desperat och på bristningsgränsen!!??

Läs igenom den här texten och se om något av det hjälper, om inget av det fungerar (vilket det säkert inte gör med tanke på att du inte ens får upp den i datorn) så måste du nog skicka in den till apple.

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-19 17:41

skicka in den på service.

• Oregistrerad
  • 2005-07-19 19:53

Pröva att tvinga den in i disk mode..
här står det hur man gör: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93651

kul med nån från nykarleby förresten.. är där ganska ofta hos släkten..

Okej jag kom in i Disk Mode och det står "okey to disconnect" Jag gör det och sätter in den i datorn via USB och då kommer det upp "do not disconnect" och 10 sekunder senare hoppar den ur datorn och apple-loggan visas och min kära iPod börjar låta som en sliten traktor igen.:mad:
Jag fäller några tårar och undrar om det inte kan finnas en sista utväg före jag måste skicka iväg min trogne vän (trots att jag bara haft den några veckor så har det blivit en riktigt skön polare) på service?

Ursprungligen av useMac:

kul med nån från nykarleby förresten.. är där ganska ofta hos släkten..

Jasså de va nice! Får väl bjuda på en öl då nästa gång du kommer hit som tack för tipset
Vem är du släkt med här då?

Gaaah!
Jag spricker!

1
Bevaka tråden