Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Webconference / Webcam program har det ju inte kryllat av för OS X.
Här är ett program som du kan nyttja tillsammans med tex iChat mfl el bara som den är.
Provade lite snabbt, fungerade direkt med min Philips Vesta Cam Pro. USB kameror har det ju varit rätt dött med stöd för sen tidigare, tills nu.
quote:Skapades ursprungligen av: Jürgen B: Här är ett program som du kan nyttja tillsammans med tex iChat mfl el bara som den är.
Provade lite snabbt, fungerade direkt med min Philips Vesta Cam Pro.
Nu började det suga i köptarmen igen. Har en längre tid velat ha en webkamera. Har fluktat på iBot:en. Men den verkar inte gå att köpa, slut hos Macoteket rätt länge.
Så skriver Jürgen B. att Philips Vesta Cam Pro fungerar fint. Då vill man ju veta lite mer om just den. På nätet står det att den bara funkar med PC. Tydligen är det ju inte så, men behövs drivrutiner eller funkade den direkt?
Vet någon vart den säljs? Ev. kostnad?
Finns det andra kameror som funkar med det här programmet?
Nu har jag köpt en webkamera och detta program funkade också direkt för mig. Jag har en Philips Pro 3D PCVC750K. Man behöver ha drivrutinen från IOxperts.
Så om någon vill pröva så ställer jag upp.
Borde det inte gå använda usb-stillbildskameror med filmmöjligheter till att ha som webcam? Fast de har ju en massa konstiga filmformat (AVI, MPEG, HQX? eller QT då)...