Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nyheter på iPoden?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har precis köppt min första ipod, en ipod photo 30gb. Den fungerar utmätkt, jag är mycket nöjd med den. Men jag har en fråga.
Kan jag få över text-nyheter till ipoden. Som podcasting, fast med text. Alltså prenumerera på nyheterna från en viss tidning.
Finns det någon funktion för det i itunes, eller om det kanske finns något garatisprogram. Det ska inte kosta något.

Tack

Om du orkar lägga in nyheterna i en text fil, alltså i programmet anteckningar, INTE i Word, och sedan lägga över dem i iPodens mapp som heter anteckningar (iPoden måste vara i hårddiskläge) så kan du läsa dem i iPoden, dock vet jag inte om det finns begränsningar för hur långa anteckningarna kan vara. Kopiera inte heller in några bilder i text dokumentet, utan bara texten.

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-25 21:52

det finns en gräns på hur stort dokumentet kan vara, 4kb har jag för mig. finns full specifikation på apples sida har jag för mig.

Ursprungligen av erik:

det finns en gräns på hur stort dokumentet kan vara, 4kb har jag för mig. finns full specifikation på apples sida har jag för mig.

Det var det jag misstänkte, då kan man kanske lägga en nyhet i ett dokument och en annan i ett annat dokument osv.

1
Bevaka tråden