Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Opera 6.0 b2

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vill bara passa på att slå ett slag för Operas nya beta för MacOS X. Mycket bättre än tidigare och fullskärmsläget är mycket trevligt. Hittas på versiontracker.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-04 00:09

Opera rockar stenhårt på Windows. Använder *bara* Opera.

Helt otroligt... vi skapade varsin tråd om Opera samma minut i princip...

Mitt inlägg i repris:Har precis testat Opera 6 beta (OS X) och är otroligt imponerad. Snabbt, snyggt och med mycket finesser under skalet. Verkar även funka med alla sidor jag besöker. Det enda jag saknar skulle vara rättstavningen a la OmniWeb vilket är bra när man skriver inlägg.Opera 6 har en fiffig pryl som inte fungerade för mig (kanske inte är färdigt till denna beta). Man ska kunna spara en uppsättning fönster som startsida. Jag testade att lägga upp 6-7 sidor som egna tabbar men "Save window setup..." ger ingen respons. Tänk er att starta browsern och den lägger upp färdiga tabbar med de mest besökta sidorna. Vore ju kalas...

Helt klart ett steg framåt.
Väldigt coolt med fullskärmsläget..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-04 00:16

Yep, yep. Fullskärm ska vara *fullskärm*. Inga sakrans menyer. Opera är snabb och effektiv och 99 procent av alla sidor funkar.

Har nu även upptäckt att inlägg här på 99mac gjorda med Opera 6b saknar ny rad där man slagit retur. Lite småsurt när man precis bestämt sig för att provköra denna som huvudbrowser en tid framöver...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher:
Helt klart ett steg framåt.
Väldigt coolt med fullskärmsläget..

Suveränt!Kommer man åt "zoom-draget" även i fullskärm månne?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-11-04 06:05

bara jag som stör mig på den blurriga(suddiga)
texten i alla browsers uton IE (för där har jag hittat avstängningen för Quarez-textutgämning...
skulle gära stänga av detta i mozilla, opera, icab, Naviagator..

1
Bevaka tråden