Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver hjälp ang inköp av iPod mini!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Behöver hjälp!

Ska köpa iPod mini's till systerbarn.
De har dock en PC med XP Home SP2 som ej har Firewire elr USB 2.0, bara USB 1.0.

Kommer det o funka? Inser ju att det kommer gå långsammare i sånt fall. Elr måste jag skaffa ett USB 2.0 kort till deras burk för o få det o funka överhuvudtaget?

Tacksam för svar.

/Peter

Är inte direkt vetandes i ämnet men det ska väl gå bra tycker man, det går säkert långsammare men inte är väl USB 2.0 en annan teknik än 1.0? Det är ju den samma, eller=S. Det ska nog gå men för att vara extra säker så ring appels support å fråga.

Det fungerar att använda USB 1.0 (eller i alla fall USB 1.1, så 1.0 borde ju också fungera), kommer dock att vara väldigt mycket långsammare och jag är inte säker på att det går att ladda iPoden.

ett usb 2.0 kort kostar väl runt 100 kr, jag hade köpt ett sådant.

usb 1.1 på en mp3spelare med 128 mb är okej, men
på större spelare kommer det bli mycket, mycket segt.. hade en 1gb spelare och usb 1.1 en gång, inget att rekommendera

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2005-08-03 15:54

köp usb kort det kommer ta extremt lång tid att få över låtar jag tycker usb 2.0 går segt

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-08-04 08:40
Ursprungligen av Login_Here:

Det fungerar att använda USB 1.0 (eller i alla fall USB 1.1, så 1.0 borde ju också fungera), kommer dock att vara väldigt mycket långsammare och jag är inte säker på att det går att ladda iPoden.

Går klockrent o ladda med usb 1.1

Ursprungligen av tennis.berg:

Jag har en laptop där det endast är USB 1.0. SÅ jag får nog leva med att d tar lång tid att fylla min iPod mini 6 GB. Men det f funkar iallafall , kommer dock gå mycket långsamamre än USB 2.0. Så det är att rekommendera att köpa ett USB 2.0 kort. Eller fixa en firewire kabel till ipoden (om deras burk nu har firewire uttag). Fast det är nog billigare o köpa ett usb 2.0 kort än firewire kabel. Men som sagt. Det kommer att funka med USB 1.0, men långsamt. Men sätt igång skiten på kvällen så e d klart på morgonen. ipoden laddas ju genom usb kabeln så battteriet kommer iallafall inte ta slut.

Mvh
Markus

har också laptop med 1.1 och en ipod 6gb.. det tog ca 2 timmar o ladda in 4,5 gb musik i den.. Så hela natten behöver den inte va igång

Jag har en laptop där det endast är USB 1.0. SÅ jag får nog leva med att d tar lång tid att fylla min iPod mini 6 GB. Men det f funkar iallafall , kommer dock gå mycket långsamamre än USB 2.0. Så det är att rekommendera att köpa ett USB 2.0 kort. Eller fixa en firewire kabel till ipoden (om deras burk nu har firewire uttag). Fast det är nog billigare o köpa ett usb 2.0 kort än firewire kabel. Men som sagt. Det kommer att funka med USB 1.0, men långsamt. Men sätt igång skiten på kvällen så e d klart på morgonen. ipoden laddas ju genom usb kabeln så battteriet kommer iallafall inte ta slut.

Mvh
Markus

1
Bevaka tråden