Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

stulen iPod vad göra?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

de e så att min iPod nyligen blev stulen...vad ska ja göra? ge mig tips...
och stölden var väl sjukt onödig, då man måste ha iPod tillbehör för att ladda den osv? så j***a idiotiskt..

Polisanmäl den.
Tfn 021-15 20 00 är nummret till Polismyndigheten i Västmanlands län.
Sen ringer du ditt försäkringsbolag om du nu ska få ersättning.

joo men vad ska polisen göra? dom e oduglingar och ja tror ej dom prioriterar en försvunnen iPod så högt.
dum som man är sket vi i försäkring då den ej täckte om ja ksulle tappa bort den...vilket ja gjorde ungefär...bara de att nån snodde den på de stälelt ja tappade bort den....hopplöst fall eller?

  • Medlem
  • 2005-08-02 10:58

kolla om hemförsäkringen täcker det. Det vore den göra.

Ta lagen i egna händer, helt enkelt.
Leta rätt på fanskapen som snodde den, och... (Lös resten själv)

hur kollar man om hemförsäkringen kan stå för de?

aa om ja skulle hitta honom...i would jet li his ass ;D

  • Medlem
  • 2005-08-02 16:44

Ring ditt försäkringsbolag.

Ring dit försäkringsbolag,förmodligen så täcks stölden av hemförsäkringen men för att du ska få nåt ut nåt så måste du polisanmäla stölden. Även om polisen inte kan göra ett skit. Jag skulle typ polisänmält sen ringt till försäkringsbolaget fått en ny ipod sen skulle jag leta upp snorungarna som snodde den sen skulle jag ringt dit snuten så dom tar dom. Förhoppningsvis så har du då två ipods, sälj den andra och du har gått plus minus noll typ. Men det är klart ien storstad som sthlm så kan det vara svårt att hitta förövarna.

de var i västerås btw...ingen aning vilka det va som gjorde de...hade den i fickan på krogen...bryr sig polisen/hemförsäkringssnubbarna om man var packad?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-08-03 06:06

var du packad faller din trovärdighet förmodligen till noll, eller under, så det borde du kanske hålla för dig själv i anmälan

Du säger ju självklart inte att du var full. Du säger att du hade tagit dig en eller två öl och kanske nåt gals vin eller nåt. Eller så håller du tyst att du drack överhuvudtaget.

apple.se

Vore ju trevligt om det gick att spärra serienr för framtida försäkringsärenden via Apple, då skulle de ju se när någon försöker få en ny/reparera en stulen ipod.

hehe oki då säger jag att ja var på en fest och hade tagit nån öl och så...men kommer dom fråga mig vart jag va osv? aldrig polisanmält förut, va e liknande frågor i såna här sammanhang?

  • Medlem
  • 2005-08-03 13:15

De kommer inte fråga vad du var där i för sammanhang.

Säg vart du var, vilken tid och utelämna detaljen om att du hade druckit 7 tequila, 25 öl, 34 glas vatten och 25 long-island-ice-tea. Det är irrelevant i sammanhanget (ok, kanske inte om du verkligen drack allt det där, isf lär du knappast komma ihåg om du förlagt den eller om den blivit stulen). Om du verkligen vet att någon stal den så är det det som är relevant i sammanhanget.

Var ärlig så slipper du oroas om vad du skall säga och du slipper höja premierna för alla oss andra om du nu orätt skulle få ut försäkringspengarna för din iPod. Rent samvete och förmodligen en ersättning från ditt försäkringsbolag med andra ord.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2005-08-03 15:46

borde det inte gå att kolla om den som snott den har registrerat den på sej själv om du ringer apple?

Jag tror nog att ingen är så dum att dom registrerar en stulen ipod på sitt eget namn. Som många säger så är det bästa att anmäla till polisen vilket gör att du kan få försäkrings bolaget att punga ut med cash.
Självrisken brukar ligga på 1500kr vilket betyder att inte tjänar så mycket på det eftersom en mini kostar drygt 1700kr.

mm exakt...har polisanmält och snackade med försäkringsbolaget och självrisken ligger på 1500 så de tjänar ja inte mkt på...

Det var ju de jag menade med mitt första inlägg, du måste polisanmäla den innan du kan få ut något från försäkringsbolaget!
DAH!

1
Bevaka tråden