Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samma Artist Lägger Sig På Två Ställen

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mitt problem är att när jag lägger in en artist så delar sig albumet på två ställen
och lägger artistens namn två gg. efter varandra med ungefär halva albumet på
varje ställe.

Undrar om någon haft något liknande problem

Tack På Förhand

/Fredrik

• Medlem
  • 2005-08-03 22:53

Förmodligen så har dina mp3or inte samma artistnamn eller albumnamn inskrivet i ID3-Tagen på dina mp3or

En ID3 Tag finns i alla MP3or och inehåller information om Artist, Album, Spårnr, Genre, Titel, etc. iPoden sorterar låtarna efter den informationen, således så blir två mp3or av samma artist men i den ena mp3an har ID3-Tagen Artist, värdet: "Jakob Hellman" och den andra "Hellman, Jakob" sorterade som två olika artister i din iPod.

Du kan ändra i informationen via iTunes eller Winamp, men jag rekomenderar The Godfather att ändra sådan information. Det programmet är väldigt bra för massändringar i många MP3or samtidigt. Jag skrev en förklaring i en annan tråd över hur det programmet fungerar.

se
http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=49664&page=2&pp=15&highlight=godfather

• Medlem
  • Nacka
  • 2005-08-04 08:43

Vadå jag tycker itunes funkar perfekt o ändra taggarna med.. bara markera alla låtar inom samma artist och ändra ju..

• Medlem
  • 2005-08-04 09:41

Med The Godfather kan det göras ännu enklare när man väl lärt sig det.

1
Bevaka tråden