Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur stänger man av iPoden?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-08-03 23:46

Jag har haft min 30GB Photo ett bra tag men en sak jag alltid undrat över är varför indikatorn visar mindre och mindre för varje gång jag sätter på den. Stänger jag av den på fel sätt? Jag håller in Play och aktiverar Hold för att den inte ska gå igång av misstag. Gör jag fel? Vad kan jag göra annars?

Mvh-

  • Medlem
  • 2005-08-04 01:07

iPoden stänger inte av sig helt. Den går ned i något som kallas viloläge. Under tiden den är i viloläge så förbrukar den lite ström. efter 36h i viloläge stänger den av sig helt.

Det går att stänga av den helt med ett litet knep: Håll in mittknappen och menu, exakt samtidigt (du får hålla inne knapparna i ca 10 sek) som skärmen släcks sätter du iPoden i hold. Om du gjort det vid rätt tidpunkt skall inte appleloggan dyka upp, utan skärmen skall förbli släckt.

Det finns mjukvara som gör att iPoden stänger av sig helt varje gång den släcker ned sig som vanligt, men då tappar den även vart i låten den var och ibland också inställningarna. (Det finns flera mjukvaror för detta, det jag testade hette iPodPlayerPackage och är även en spelare för de mp3or du har på iPoden)

En av baksidorna med iPoden måste jag säga.

  • Medlem
  • 2005-08-04 12:25

Tack för ett utmärkt svar nlj.

Jag klarade Menu-mittknapp-hold-grejen på andra försöket och det verkar vara ett bättre alternativ. Spara batterikraft och träna koordination.

1
Bevaka tråden