• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-05 19:51

Hej.
Just nu är jag ingen glad ipod ägare. min kära 20GB 3G gör inte som jag vill. Dock tror jag faktiskt att problemet ligger i min PC.

Jag kopplar in min Ipod genom firewire, har ett adaptec kort som är rekomenderat av apple. Allt frid och fröjd. Itunes hittar Ipoden och jag kan genast börja överföra låtar. Men efter att tag, sisådär 100låtar så hänger sig hela datorn. Det går inte att göra något annat än att slita ut Ipoden ur dockan och stänga av Itunes genom aktivitetshanteraren.
Därefter fungerar datorn bra igen. Ibland kan man koppla in Ipoden igen och fortsätta överföra ett tag men oftast ställer den om sig till fabriksläge och jag måste formatera den genom Updaterprogrammet för att datorn ska hitta den igen.

Den bifogade filen visar loggboken i Windows XP när Windows hänger sig.

jag sökte lite i apples Ipod forum och det här kan kanske lösas genom att man byter sbp2port version från XP SP2 till den som finns i SP1 men jag har inte haft tid att formatera än. Tänkte prova nästa vecka att formatera och testköra innan jag lägger in SP2.
Jag har med provat att formatera om Ipoden och lagt in gamla firmware. Formaterat den direkt i Windows och testat den för tex skadade sektorer men inte hittat något.

Ipoden har fungerat ypperligt annars under året jag har haft den. Men nu har jag bytt dator och det är då problemen har börjat. Därför antar jag att det är datorn som är problemet. Ikväll ska jag till min flickvän och tänkte ta med Ipoden och prova formatera och lägga in låtar där, hon har också en Ipod och där fungerar det.

Har någon varit med om något liknande eller kan säga mer om just sbp2port vore jag tacksam.

/david