Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hur får jag låtarna att ligga i mappar???

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • göteborg
  • 2005-08-14 00:18

kan någon förklara på ett lätt sätt hur jag får mina album att ligga i sina mappar får bara låtarna att ligga hur som helst i ipoden ska man göra något i itunes eller ?

tacksam för svar maila gärna också
info@swag.se

Tror inte du kan få dom att ligga i mappar, ipoden har ett eget filsystem som lägger låtarna lite hur som helst...värdelöst JA

  • Medlem
  • göteborg
  • 2005-08-14 02:48
Ursprungligen av cyprox:

Tror inte du kan få dom att ligga i mappar, ipoden har ett eget filsystem som lägger låtarna lite hur som helst...värdelöst JA

ok hoppas någon vet om man kan det

  • Medlem
  • 2005-08-14 10:11

det bästa sättet jag kan tänka mig är att göra MASSA spellistor i iTunes.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-08-14 10:44

Vet inte riktigt vad du är ute efter, men om du menar att själva filerna hamnar huller om buller på iPoden så är det inget du kan göra nåt åt, för det är iPoden och iTunes som sköter det.
Om du däremot menar att låtarna inte ligger i ordning när du bläddrar på iPoden så beror det troligtvis på att taggarna inte är rätt ifyllda. Använd iTunes för att fylla i/ändra i låtarna så att artist, album, låtnamn, etc. står rätt.

  • Medlem
  • 2005-08-18 15:38

Doh!

Inväntar en ipod som ska komma de närmaste dagarna. Och under tiden har jag rensat och skapat en herrans massa mappar på genre / artist/album. Så all den tid jag lagt där på är helt onödig?

Jag tänkte att det skulle underlätta så man hade mer koll på låtarna i spelaren sen

  • Medlem
  • 2005-08-18 17:41
Ursprungligen av mike!:

Doh!

Inväntar en ipod som ska komma de närmaste dagarna. Och under tiden har jag rensat och skapat en herrans massa mappar på genre / artist/album. Så all den tid jag lagt där på är helt onödig?

Jag tänkte att det skulle underlätta så man hade mer koll på låtarna i spelaren sen

ja, för om id tagen är rätt ifylld så gör den det själv

  • Medlem
  • 2005-08-18 21:39
Ursprungligen av Spey:

ja, för om id tagen är rätt ifylld så gör den det själv

Du förstår, jag e ju nybörjare på det här va. Har inte ens sett en ipod!

Id-tag? Vad är det?

Man kan alltså få in mappar i spelaren? Så man har mer koll eller vad menar du?

Om du fyller i info om artist, låtnamn, kompositör, genre så sorteras låtarna efter det.

Om du vill ha mer kontroll kan du testa Anapod. Då ska det funka med hierarkiska mappar.

1
Bevaka tråden