Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteriet vill inte laddas upp till max (8 istället för 18 timmar)

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag har en 3 månader gammal ipod 4gb av senaste "generationen", den med 18 timmars batteritid och 4gb ingraverat bakpå. När jag laddat upp den till max (så den inte vill ladda mer, full batterisymbol där det står "laddat") så håller den bara i knappt 8 timmars speltid. vad kan detta bero på?
Jag laddar den genom datorns USB, kan detta påverka..?
jag har hört att laddning genom USB porten kan orsaka problem, och jag misstänker att min USB port är lite för långsam då det kommer upp ett felmeddelande som varnar för att porten är för långsam då jag ansluter min ipod till datorn, men är inga problem med att ladda upp låtar eller sådant. jag har testat alla USB-portar.
hur ser man om en port är snabb nog?

Är det dags att skaffa en nätadapter (och vilken, varifrån, isåfall) eller kanske skicka in ipoden till support?

Det där med att din usb port är för långsam har bara med att göra hur fort du kan kopiera över musik, Finns två vanliga typer av usb portar: USB 1.1 och USB 2.0
USB 2.0 är den nya och snabba varianten, den du har heter USB 1.1.
Batteri laddningen märker ingen skillnad på en USB 1.1 port och en USB 2.0 port.

Vad jag vet ska det inte vara några problem att ladda via usb porten...

1
Bevaka tråden