Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min 40g ipod hänger sig

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-15 11:36

Hej
min Ipod 40g har börjat att hänga sig, hoppa över låtar och ibland när den har preciss börjat att spela en låt efter cirka 10 sekunder då hoppa den till nästa låt och medan den gör det då ser man att skärmen har hängt sig. och detta händer ibland.
Har gjort en formatering av hela ipoden och kopierat om hela mi itunes bibliotek men den fortsätter med samma uppförande.
Har gjort det med att trycka på meny och mittknappen och då kommer en konstig symbol, den ser ut som en mapp med en upptropstäcken och sedan fungerar bra ett tag men efter några låtar då är det samma fel igen. När man lyssnar på själva ipoden då höe man att den knastrar ganska hög.
Låtarna går att spela utan problem i Itunes och det som händer med ipoden händer med olika låtar så jag blir galen...
Är det någon som vet vad man ska göra? eller ska jag skicka den till Apple....
:eek:

När min iPod började hoppa över låtar slutade det med att den inte längre fick kontakt med vare sig iTunes eller iPod Updater. Alltså hade hårddisken lämnat in - och jag fick skicka min på service. Det känns inte som ett helt ovanligt fel om du har 40 giggaren med click-hjul, jag är snart inne på min 3:dje...

Ring Apples tekniska support och be om tips på vad du kan kolla innan du skickar den dock!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-17 12:28

Jag har haft exakt samma problem med min iPod - fryser mitt i låtarna, hoppar över en låt efter ca 10-15 sekunder och är allmänt instabil. I genomsitt kan jag endast använda iPoden i 15 min uter innan den börjar krångla.
Har skickat in min två gånger och fick faktiskt tillbaka den från service i morse, så nu ska den hårdtestas! Första gången bytte det ingenting, så felet fanns självklart kvar

Känns lite oroande med lappen som förjer med iPoden angående reperationen: "Av de problem du rapporterade om din iPod, befanns ett eller flera ligga inom ramen för Apples specifikationer för acceptabel användarbarhet, funktionalitet samt prestande eller kunde lösas utan att maskinvaran behövde bytas"?!

Hur kan man ha så svårt att reproducera felet, när det knappast är unikt och dessutom iPoden lämnas in för samma fel två gånger i rad?

Ursprungligen av fieldy:

Jag har haft exakt samma problem med min iPod - fryser mitt i låtarna, hoppar över en låt efter ca 10-15 sekunder och är allmänt instabil. I genomsitt kan jag endast använda iPoden i 15 min uter innan den börjar krångla.
Har skickat in min två gånger och fick faktiskt tillbaka den från service i morse, så nu ska den hårdtestas! Första gången bytte det ingenting, så felet fanns självklart kvar

Känns lite oroande med lappen som förjer med iPoden angående reperationen: "Av de problem du rapporterade om din iPod, befanns ett eller flera ligga inom ramen för Apples specifikationer för acceptabel användarbarhet, funktionalitet samt prestande eller kunde lösas utan att maskinvaran behövde bytas"?!

Hur kan man ha så svårt att reproducera felet, när det knappast är unikt och dessutom iPoden lämnas in för samma fel två gånger i rad?

Jag snackade lite med Apples support om det var vanligt med problem på 40 giggaren då jag sett många på nätet som haft problem med den - och då de själva inte längre tillverkar den. Men enligt Apple fanns det inga kända problem med den, tror väl iofs inte de skulle erkänt det ändå om så vore fallet.

Kanske läge för en 'poll' här på forumet för att se hur många av ägarna till 40 giggaren som haft problem? Tycker det verkar vara lite väl många nu...

hälsningar,
Cliff

Det här låter extremt snarlikt de problem jag haft med min iPod (http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=49933), med skillnaden att min är en 3G, dvs med knappar ist.f. klickhjul. Och min garanti är way over...

min också

samme fel som ni beskriver....
/Fredrik

buhuuu !!
jag fick min ipod igår (väntat i tre veckor) och det första som händer är ERROR i hela saken och i väg på service med ska den nu buhhuuuuu

Nu har det hänt mig oxå
Helt plötsligt hängde sig låtarna efter 10sek, o iTunes (eller datorn) får inte kontakt med iPoden. Ska till Mac-affären efter jobbet o lämna in den.

Sen blir det väl att köpa en extra-garanti till den. På supporten sa de att de sänkt priset till 570kr (ca) för AppleCare:en.

1
Bevaka tråden