Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jogga med iPod mini?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-08-16 00:53

Hej, är ny här på iPod.se och har inte läst igenom allt om iPod mini ännu (är på sida 10) så jag beklagar om jag frågar samma sak som någon redan gjort.

Min fråga är, kan man jogga med ipoden utan att man skadar hådisken? Och vad händer när jag joggat över 25 min d.v.s. när skak minnet tar slut?

//Billy

Ursprungligen av Spey:

Hej, är ny här på iPod.se och har inte läst igenom allt om iPod mini ännu (är på sida 10) så jag beklagar om jag frågar samma sak som någon redan gjort.

Min fråga är, kan man jogga med ipoden utan att man skadar hådisken? Och vad händer när jag joggat över 25 min d.v.s. när skak minnet tar slut?

//Billy

Tjena, jag brukar själv jogga med min ipod runt 30-90 minuter vid ett par tillfällen i veckan, utan att skakminnet tagit slut. Vet dock inte om det är ngn skillnad på den mini jag har och ev. en "vanlig" större iPod. jag har dock pratat med personalen på flera butiker och de har alla försäkrat mig om att de eventuella skakningar hårddisken utsätts för inte ska ha ngn negativ påverkan. Inte ens på dess livslängd, vilket jag själv fortfarande vidhåller Skakningarnas ev. slitage ska dock vara så litet att det i slutändan inte ska spela ngn större roll. Bara du håller den undan all svett ska det nog gå bra

  • Medlem
  • 2005-08-16 12:59

jag har läst d flesta foruminläggen om just d här me å jogga och d verkar funkar bra för alla. men för vissa så hakar sig ipoden efter ca 20 minuter när minnet tar slut, då får man hålla den stilla ett tag så den kan ladda in 20 nya minuter och det tar ungefär 1 minut eller restarta den helt enkelt! lycka till!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-08-16 13:04

http://store.apple.com
I menyn iPod Accessories, klicka Armbands, så får du upp lämpliga armband för användning vid tex jogging.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-17 10:17

Jag skulle inte tro att skakminnet tar slut efter 25 min, dem skriver bara så för en viss säkerhet.

Ursprungligen av Spey:

Hej, är ny här på iPod.se och har inte läst igenom allt om iPod mini ännu (är på sida 10) så jag beklagar om jag frågar samma sak som någon redan gjort.

Min fråga är, kan man jogga med ipoden utan att man skadar hådisken? Och vad händer när jag joggat över 25 min d.v.s. när skak minnet tar slut?

//Billy

Tjena.
Jag har joggat 30 -45 minuter utan att en enda gång märka något hack i musiken. Verkar altså fungera bra. Det kanske beror på hur din ork är?

Zappamania

1
Bevaka tråden