Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mycket plats tar Album Art?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-08-20 01:27

Jag försöker successivt att få in fler omslagsbilder i min iPod eftersom jag tycker att det är en trevlig funktion. För att bilderna skall se bra ut i iPoden bör de gärna ha en hyfsad upplösning och filerna blir då större. Nu är frågan: påverkar detta enbart utrymmet på datorn eller även utrymmet i iPoden? Om jag t.ex. väljer att utgå från en bild på 100 kb jämfört med en på 10 kb, kommer den då också att ta 100 kb av iPodens minne i anspråk? Eller finns det en gräns för hur mycket plats varje omslagsbild kan ta i iPoden? Det senare skulle vara suveränt eftersom man då skulle kunna fokusera på att hitta bra bilder utan att behöva tänka på filstorleken (så länge datorns lagringsutrymme räcker till).

/Galex

Album art sparas i sin ursprungliga storlek och det märker man när man är inne på itunes och man kan klickar på fodralet till en markerad låt. Då förstoras bilden och ser exakt ut som den gör när man ser den i windows.

• Medlem
  • 2005-08-21 23:29

Tack för det svaret! Det kan alltså vara något att ha i åtanke så att man inte använder sig av onödigt utrymmeskrävande bilder.

/Galex

Hur hög upplösning bör en bild vara för att det ska se bra ut på ipoden? jag väntar på att få hem min nano och sitter o fixar album-art till mina skivor. Men jag vill inte slösa plats i onödan eller vara tvungen att göra om allt för att bilderna ser grötiga ut sen.

• Medlem
  • 2005-10-05 21:09
Ursprungligen av gabriel.swe:

Hur hög upplösning bör en bild vara för att det ska se bra ut på ipoden? jag väntar på att få hem min nano och sitter o fixar album-art till mina skivor. Men jag vill inte slösa plats i onödan eller vara tvungen att göra om allt för att bilderna ser grötiga ut sen.

Då jag donade med mina albumarts så körde jag på 200x200, tyckte det borde räcka, vilket det också gjorde, ser riktigt fint ut.
Dock förstör det lite själva iPod-känslan med albumart har jag kommit fram till nu, kör utan eftersom det känns renare på något sätt.

1
Bevaka tråden