Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

usb?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-08-22 14:02

vad är det egentligen? inte alls någon koll på det här alls. vilket jag borde ha eftersom jag ska köpa min iPod mini på lördag.. ska jag köpa den på typ Siba, Teknikmagasinet lr nåt annat.. elelr the apple store? får man med en "vanlig" laddare, alltså till vanligt vägguttag? taacksam för svar

• Medlem
  • Norrköping
  • 2005-08-22 14:08

USB står för Universal Serial Bus och är en port i datorn, liten fyrkantig kontakt. Den sitter ofta på baksidan och då 2 stycken bredvid varandra, men datorer idag brukar allt oftare även ha ett par uttag på fronten av datorn.

Och nej ingen laddare för vägguttag följer med utan den får du köpa vid sidan om.

• Medlem
  • 2005-08-22 14:21

okej

taack :). min dator är lite äldre, sitter 2 st där bak,, hur vet man om det är USB 2.0? och hur mkr kostardet att köpa laddare till?

• Medlem
  • Norrköping
  • 2005-08-22 14:29

Datorn behöver inte ha USB 2.0 för att ipoden ska fungera. Det går långsammare men fungerar även om man har USB 1.1 som den äldre versionen heter.

Har ingen koll på hur man enklast kollar vilken version man har. Runt 200kr kostar en reseladdare.

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-08-23 07:57

Det finns även separata kort med usb2 att köpa om man "bara" har usb 1.1, de är rätt billiga.

• Medlem
  • 2005-08-23 11:16

---

Ursprungligen av Lilu:

vad är det egentligen? inte alls någon koll på det här alls. vilket jag borde ha eftersom jag ska köpa min iPod mini på lördag.. ska jag köpa den på typ Siba, Teknikmagasinet lr nåt annat.. elelr the apple store? får man med en "vanlig" laddare, alltså till vanligt vägguttag? taacksam för svar

Det följer laddare med! Oavsett vad de andra skrivit

Ursprungligen av Issus:

Det följer laddare med! Oavsett vad de andra skrivit

Svar Nej, med iPod mini följer INGEN väggladdare med, utan får köpas till, precis som
wrls skrev.

Ursprungligen av Gone_Away:

Svar Nej, med iPod mini följer INGEN väggladdare med, utan får köpas till, precis som
wrls skrev.

Jag fick en med min. Fast det kanske är ändrat nu.

Ja, det är ändrat nu. När de sänkte priserna tog de bort en massa extra prylar.
Min flickvän fick en iPod mini i morse i födelsedagspresent, ingen laddare med!

Det följde med laddare med 1a generationen ipod mini, dock inte 2a generationen...

Ja just det, ursäkta mig.
Lite konstigt att det inte gör det i 2:a Generationen också..

• Medlem
  • 2005-08-23 16:19

men jag har aldrig sett någon sån vit laddare som man fick med 1:a generationen i nån affär.. men det finns väl såna att köpa? inte bara såna konstiga svarta. typ till bilen

• Medlem
  • Norrköping
  • 2005-08-24 08:23

Som jag sa så finns det reseladdare (dvs sådan man pluggar in i väggen) för 199kr på teknikmagasinet, borde dessutom finnas på fler ställen.

1
Bevaka tråden