Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med iPod 20GB.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

När jag nu på morgonen vaknade har min iPod legat vid datorn hela natten med USB-sladden ikopplad. När jag frigjorde iPoden från nämnda sladd hängde den sig tydligen; nu är skärmen orörlig och visar bara att "Hit 'Em Up" av Tupac spelas, dock händer det ingenting. Jag har förgäves försökt att stänga av den och sätta igång den utan några resultat, provade t.o.m. att stoppa in sladden igen och starta om datorn men till synes hittar den inte min iPod.
Om det är någon som har en lösning på detta problem är jag ytterst tacksam, även om det ser väldigt mörkt ut.

Tack på förhand.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-28 17:47
Ursprungligen av Strangelove:

Hej!

När jag nu på morgonen vaknade har min iPod legat vid datorn hela natten med USB-sladden ikopplad. När jag frigjorde iPoden från nämnda sladd hängde den sig tydligen; nu är skärmen orörlig och visar bara att "Hit 'Em Up" av Tupac spelas, dock händer det ingenting. Jag har förgäves försökt att stänga av den och sätta igång den utan några resultat, provade t.o.m. att stoppa in sladden igen och starta om datorn men till synes hittar den inte min iPod.
Om det är någon som har en lösning på detta problem är jag ytterst tacksam, även om det ser väldigt mörkt ut.

Tack på förhand.

1. Tryck "Hold"-knappen åt sidan (så det röda syns) och tryck tillbaks den.
2. Sedan håller du in "Menu" och "Mitten"-knappen i ca. 5-10 sekunder.
3. Nu kommer du se Apple's loga i ungefär 10 sekunder. När den laddat klart så funkar det.

Hoppas det fungerar!

Ursprungligen av Winter:

1. Tryck "Hold"-knappen åt sidan (så det röda syns) och tryck tillbaks den.
2. Sedan håller du in "Menu" och "Mitten"-knappen i ca. 5-10 sekunder.
3. Nu kommer du se Apple's loga i ungefär 10 sekunder. När den laddat klart så funkar det.

Hoppas det fungerar!

Yes! Enorm eloge, Winter. Vilken lättnad det blev nu.

Än en gång, tack så hemskt mycket!

  • Oregistrerad
  • 2005-08-28 18:12
Ursprungligen av Strangelove:

Yes! Enorm eloge, Winter. Vilken lättnad det blev nu.

Än en gång, tack så hemskt mycket!

Kul att jag kunde hjälpa till

hängd iPod

Ursprungligen av Winter:

Kul att jag kunde hjälpa till

Jag är djupt imponerad av dina kunskaper Winter!!!! Min iPod hängde sig och jag surfade snabbt som tusan in på siten och wow jag hittar lösningen på mitt problem. Nu är jag glad igen!!!

Äsch, det är just typiskt. När jag försökte koppla in iPoden i datorn fungerade det givetvis inte. Ingenting händer, vare sig på datorn eller spelaren, som bara lirar på som vanligt samt börjar ladda. Jag misstänker att själva sladden kan vara boven i dramat men avvaktar tills vidare om någon här vet något.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-29 15:58
Ursprungligen av Strangelove:

Äsch, det är just typiskt. När jag försökte koppla in iPoden i datorn fungerade det givetvis inte. Ingenting händer, vare sig på datorn eller spelaren, som bara lirar på som vanligt samt börjar ladda. Jag misstänker att själva sladden kan vara boven i dramat men avvaktar tills vidare om någon här vet något.

Har du provat att "vicka" på sladden? Kolla att sladden är riktigt insatt. Ipodsladden är väldigt känslig har jag märkt.

Det låter som att det är sladden som är problemet, kontakta apple så får du en ny (sladd alltså) med all säkerhet! Tror nog dom har ett par extrasladdar om man säger så

1
Bevaka tråden