Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fungerar det med annan AV-kabel än apples?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har hittat lite diskussioner här på forumet om huruvida det är möjligt att gå och köpa en AV-kabel på Claes Ohlsson istället för att köpa apples egna för drygt 200 spänn. Är det någon som vet svaret (alltså har provat och fåttt det att fungera)? På Apples hemsida står det följande:

Only use the included iPod photo AV cable with iPod photo.

Third party cables may look similar to the iPod photo AV cable but may not work.

Jag inser att det står att man inte ska använda andra märken än Apple, men det känns det som att det står om alla saker där man kan använda andra märken också, för säkerhets (girighets?) skull. Det står ju trots allt may not work, och inte will.

Hoppas att någon kan komma med ett klokt svar!

Det är ju endast ett säljtrick för dom...dom RÅDER en att inte köpa annat hos än Apple. Å självklart vill ingen pajja sin ipod så då litar dom på apple

Det som Apple har gjort är att "flytta" på signalerna. Så i stället för att få bild ur kabeln som är gul så får du bild från den röda (eller den svarta, kommer inte ihåg säkert). Så det är bara att testa dig fram. Och nej, det kan inte skada din iPod att använda en kabel av ett annat märke.

Det funkar om du stoppar gul sladd i röd kontakt, vit i vit och röd sladd i gul kontakt

Ursprungligen av p4c800:

Det funkar om du stoppar gul sladd i röd kontakt, vit i vit och röd sladd i gul kontakt

Jag har inte riktigt förstått ifall clasohlsson kabeln fungerar..

Någon som vet om just den funkar?

Dessa AV-Kablar är väldigt enkla saker. Sladd som sladd. kjellcos sladd funkar klockrent och det borde också clasohlssons göra.

1
Bevaka tråden